Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jan Klerken van Scelta Mushrooms

"Versmarkt innoveert te weinig"

Het ontbreekt de versmarkt voor groente en champignons aan innovatie, vindt ondernemer Jan Klerken. Hij is eigenaar van tal van bedrijven die champignons verwerken. Een oorzaak is het gebrek aan bereidheid tot samenwerking. 'Dare to share', is één van de motto's van Jan Klerken van Scelta Mushrooms in Venlo. Volgens hem geldt dat voor veel andere partijen binnen de keten niet. Partijen als The Greenery en ZON zijn onvoldoende bereid tot samenwerken en houden hun kaarten zo dicht tegen de borst dat ze die zelf niet meer goed kunnen zien.

Telers en afzetorganisaties investeren volgens Klerken ook veel te weinig in innovatie: "De omzet van bijvoorbeeld The Greenery is 30 keer die van ons bedrijf, maar het budget voor marketing is slechts 2 keer ons marketingbudget."

Blauwe doosjes

Volgens Klerken is het hard nodig dat ook de versmarkt voor champignons meer innoveert. Vooral een investering in andere verpakkingen dan de blauwe plastic doosjes biedt kansen. Zoals in een mooie zak, met iedere week andere informatie of wetenswaardigheden erop.

Bron: Nieuwe Oogst

Publicatiedatum: