Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Hoogvliet onderscheidt zich met AGF-producten van topkwaliteit

Zowel supermarktketen Hoogvliet als FresQ hebben hun wortels in het Westland. Hoogvliet heeft 58 supermarkten en één van de grootste vestigingen bevindt zich in de Glazen Stad. Cees Verkade is AGF-chef van het Monsterse filiaal en reageert enthousiast als we hem vragen om de kwaliteit, service en klantgerichtheid van Hoogvliet toe te lichten.



"Hoogvliet onderscheidt zich met een compleet assortiment versproducten van de allerbeste kwaliteit", vertelt Cees Verkade terwijl hij door zijn drukke winkel loopt. "Ik krijg dagelijks vier à vijf keer AGF-producten aangeleverd, zodat we knisperverse groenten en fruit in het schap hebben liggen. De leveringen controleren we direct bij binnenkomst streng. Ondanks de controle die al in ons distributiecentrum heeft plaatsgevonden. Mijn mensen zorgen er voor dat we de kleurige versproducten op een aantrekkelijke wijze in de winkel presenteren en dat alle producten voorzien zijn van de juiste labels."

Kwaliteit

"Ook als de producten eenmaal in het schap liggen, controleren we ze verschillende keren per dag op kwaliteit. Het kan best zijn dat een consument een product heeft laten vallen en weer heeft teruggelegd. Zodra we ook maar enige onvolkomenheden constateren verwijderen we de producten direct uit het schap. Om klanten te helpen, zijn er altijd AGF-medewerkers op de afdeling aanwezig. Uit de gesprekken met klanten komen nog wel eens vragen naar voren die we direct doorsluizen naar ons hoofdkantoor. Daar zitten de category managers die onze inkoop bepalen. Ik vind het belangrijk dat zij ook vanuit de winkel informatie krijgen."

Inspelen op vraag

"Deze week hebben we bijvoorbeeld de steeds populairdere snoeptomaatjes, snackkomkommertjes en zoete minipaprikaatjes weer in het schap liggen. Producten van FresQ Rainbow Growers Group die we onder het Hoogvliet private label aanbieden. Vorige week vroegen daar al klanten naar. We proberen snel in te spelen op de veranderende wensen van consumenten. Wensen die vaak seizoensgestuurd zijn en waar we goed op kunnen anticiperen. Als AGF-chef vind ik het belangrijk dat de versproducten van uitmuntende kwaliteit zijn en goed ogen, zoals bijvoorbeeld de opvallende Harvest of Health-tomaatjes van FresQ FrEsteem. Zo trek je de aandacht en kun je onderscheidend zijn."

Bron: Jaarverslag FresQ

Publicatiedatum: