Er was heel veel belangstelling. Het evenement bleek een geweldige kans om met de consument in discussie te gaan en hen te vertellen over:
- wat er gebeurt in de teelt
- de veiligheid van de producten
- de verschillende mogelijkheden die er zijn om de producten te bereiden.
- de zoete smaak van oranje paprika’s en het hoge vitamine C gehalte
Wanneer je bijvoorbeeld de vraag stelt: "Wat denkt u dat de zoetste paprika is ?” dan wordt steevast de rode of de gele paprika genoemd. Tijdens de gesprekken komt ook keer op keer de zorg over de gewasbescherming in onze teelten aan de orde. De consument heeft een zorg over zijn veiligheid. Met een duidelijk verhaal over de inzet van biologische gewasbescherming blijkt dit goed uit te leggen. Maar duidelijk is wel dat hierin nog veel geïnvesteerd moet worden. Daarnaast is de bijdrage aan zo’n promotie een prachtige gelegenheid om te ontdekken wat consumenten nog niet over je product weten. Dit gebrek aan kennis is tevens een oorzaak waardoor ons product ondergewaardeerd blijft.
Het Geschmackshaus in Venlo werd zeer goed bezocht. Elk uur was er een verloting van een mand boordevol met topgroenten van Nederlandse bodem. De belangstelling voor deze mand was groot evenals voor de hapjes van de verschillende gesneden groenten. Drie professionele snijders hadden hun handenvol om de schalen iedere keer opnieuw te vullen. De goed smakende oranje paprika’s waren door het publiek snel ontdekt want deze waren iedere keer het eerste op. Het werd een echte Holland Groente Promotie met een oranje tintje, zoals het hoort.