Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Henry Robben over het belang van innoveren ook in crisistijd:

"Als u niet innoveert, doet de concurrent het wel"

Tholen - Marketing is niets anders dan gebruik maken van gezond boeren verstand. Dit zei Henry Robben, hoogleraar Marketing aan Neyenrode, tijdens de jaarvergadering van Freshworld Barendrecht die onlangs werd gehouden. In zijn presentatie 'Frisse marketing en verse innovatie zijn de bouwstenen voor succes' maakte hij het belang van innoveren duidelijk ook in tijden van crisis.

Robben vertelt dat organisaties wereldwijd elk jaar weer hun innovatiebegroting verhogen, maar dat ongeveer de helft niet tevreden is over de innovatie. "Mensen vinden innovatie prima zolang er niets veranderd", zegt hij. "Maar innovatie is wel nodig wil je succes behalen." Daarbij benadrukt hij dat het heel belangrijk is om rond te blijven kijken, "ook als je de grootste al bent."

Als het even minder gaat wordt er vaak als eerste bezuinigd op marketing en innovatie. Volgens Robben is dit "dom" en moeten organisaties deze kosten als strategische uitspraken gaan zien. "Ga eens na hoe anderen naar jouw organisatie kijken en bedenk dat niet harder maar slimmer werken een oplossing kan zijn", aldus Robben. "Als u niet innoveert doet de concurrent het wel."