Luisteren naar de klant
De derde ThemaTuinen op 24 juni 2009 gaat in op ketengericht samenwerken. De deur van LKP Plants wordt opengezet om verder na te denken op welke wijze u zich kunt onderscheiden in een overvolle markt. Goed luisteren naar de klant is hierbij essentieel. LKP Plants is voor de afzet een samenwerking aangegaan met twee andere bromeliabedrijven onder de naam Bromelia Specialist. De drie bedrijven willen hiermee hun verkoop optimaliseren, de flexibiliteit in aanleveren verhogen en als kwekerij verder optimaliseren. De samenwerking is gericht op het kunnen meedenken met de klant, bijvoorbeeld door het aanbieden van een ‘tuincentrumtafel op maat’.Marketing en communicatieadviseur Maurice Wubben vertelt tijdens deze bijeenkomst over het idee achter enkele nieuwe concepten in de groenteteelt. PuraNatura is een extra duurzame teeltmethode met een eigen communicatieaanpak. Q&Me is een plan om bij een ‘superbulkproduct’ als komkommer toch een verhaal te creëren.
Eddie van de Vijver is ketenregisseur van veredelings- en vermeerderingsbedrijf Pothos Plant. Hij was betrokken bij de ontwikkeling van de sierteeltconcepten ‘So Sweet’, ‘Air so Pure’, ‘Australian Original’ en ‘Fatal Attraction’. Veel praktijkervaring dus. Van de Vijver vertelt over wat hij hiervan geleerd heeft.