"Daarom heb ik opnieuw contact gezocht met operationeel manager Klaas Slim van ZON fruit & vegetables om tot een voor mij bevredigende oplossing te komen, zonder daarbij tot juridische acties te komen. Na enige tijd is hij bij me geweest en hebben we het volgende afgesproken", vertelt Riny:
- Zon Verkoopdiensten vergoedt mij de kosten van de betreffende partijen prei.
- Zon Verkoopdiensten gaat vanaf nu eventuele klachten over producten individueel bekijken.
- Zon Verkoopdiensten gaat in de nabije toekomst met de verschillendetuinders van de productgroepen bekijken of ze deze regels aan moetenpassen.
- Riny van der Staak bv start tot die tijd geen juridische procedure.
Los van de aandacht in de media zegt hij terug te kijken op een vrij normale klachtafhandeling. "Ik moet wel zeggen dat de zaak behoorlijk zwaar in de media is aangezet. Was het een kwestie geweest tussen Riny van der Staak en een ander handelsbedrijf op het Fresh Park Venlo, dan was de nieuwswaarde waarschijnlijk 'nul' geweest, maar als coƶperatie word je blijkbaar toch anders bekeken. De klacht was op zichzelf 'business as usual'. Ook de heer Van der Staak zal ongetwijfeld wel eens van zijn klanten al of niet terechte klachten over de geleverde producten krijgen", besluit Klaas Slim.
Voor meer informatie:
Riny van der Staak
Riny van der Staak B.V.
Venrayseweg 132 B
5928 RH Venlo
Tel: 077 3230919
Fax: 077 3821269
www.rinyvanderstaak.nl
Klaas Slim
ZON fruit & vegetables
Postbus 3200
5902 RE Venlo
Tel: 077-3239703
www.zon-business.com