Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"ZON bekijkt gevallen individueel; Van der Staak start geen juridisch proces"

Riny van der Staak en ZON komen tot oplossing over klachtafhandeling

Tholen - Het artikel over de klachtafhandeling van ZON fruit & vegetables over een partij prei die Riny van der Staak had gekocht, zorgde voor veel reacties bij laatstegenoemde Venlose handelaar. " Ik wil dan ook iedereen bedanken voor de reacties die ik heb ontvangen, zowel de reacties op deze site, als de telefonische, schriftelijke en mondelinge reacties", vertelt Riny van der Staak. "Ik voelde mij hierdoor gesterkt om mijn initiatief toch door te zetten om een bepaalde genoegdoening erover te krijgen."

"Daarom heb ik opnieuw contact gezocht met operationeel manager Klaas Slim van ZON fruit & vegetables om tot een voor mij bevredigende oplossing te komen, zonder daarbij tot juridische acties te komen. Na enige tijd is hij bij me geweest en hebben we het volgende afgesproken", vertelt Riny:
  • Zon Verkoopdiensten vergoedt mij de kosten van de betreffende partijen prei.
  • Zon Verkoopdiensten gaat vanaf nu eventuele klachten over producten individueel bekijken.
  • Zon Verkoopdiensten gaat in de nabije toekomst met de verschillendetuinders van de productgroepen bekijken of ze deze regels aan moetenpassen.
  • Riny van der Staak bv start tot die tijd geen juridische procedure.
"Over hoe wij de zaak hebben geschikt met de heer Van der Staak doe ik geen mededelingen, omdat dit een afspraak tussen hem en ZON is. Wel gaan we inderdaad binnen ZON intern de claimtermijn nog eens opnieuw bespreken", beaamt Klaas Slim van ZON fruit & vegetables. "Daarnaast hebben wij altijd al ruimte gegeven om uitzonderlijke situaties apart te beoordelen. En vanzelfsprekend worden klachten individueel bekeken."

Los van de aandacht in de media zegt hij terug te kijken op een vrij normale klachtafhandeling. "Ik moet wel zeggen dat de zaak behoorlijk zwaar in de media is aangezet. Was het een kwestie geweest tussen Riny van der Staak en een ander handelsbedrijf op het Fresh Park Venlo, dan was de nieuwswaarde waarschijnlijk 'nul' geweest, maar als coƶperatie word je blijkbaar toch anders bekeken. De klacht was op zichzelf 'business as usual'. Ook de heer Van der Staak zal ongetwijfeld wel eens van zijn klanten al of niet terechte klachten over de geleverde producten krijgen", besluit Klaas Slim.

Voor meer informatie:
Riny van der Staak
Riny van der Staak B.V.
Venrayseweg 132 B
5928 RH Venlo
Tel: 077 3230919
Fax: 077 3821269
www.rinyvanderstaak.nl

Klaas Slim
ZON fruit & vegetables
Postbus 3200
5902 RE Venlo
Tel: 077-3239703
www.zon-business.com