Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Marco Vijverberg, directeur van Euro West:

"Groente - en fruitverpakkingen weer minder luxe"

Al enige jaren is de trend onder supermarkten luxeverpakkingen, maar dit is veranderd. De laatste driekwart jaar is er meer vraag naar goedkopere verpakkingen, zoals tomaten in een netje. Supermarkten willen klanten ook kunnen laten kiezen voor een B-label. Dat zegt Marco Vijverberg, directeur van Euro West, groothandel en verpakker van groenten en fruit. Begin december 2008 startte Euro West daarom met een nieuwe netverpakking voor spruiten.

Euro West, dat in 1970 werd opgericht. produceert allerlei soorten verpakkingen, variƫrend van simpele netverpakkingen, tot paprika in schaaltjes. Zo'n 90% van de verpakkingen van Euro West gaan naar het buitenland. Gevestigde ketens in Nederland hebben vaste verpakkers waar het bedrijf naar eigen zeggen niet binnenkomt. De grootste afzetlanden van Euro West zijn Duitsland, Scandinaviƫ en Engeland.

De nieuwe spruitenverpakkingen zijn in samenwerking met een exporteur van Euro West en verpakkingsleverancier NNZ gemaakt. De exporteur, die liever niet met naam vermeld wil worden, levert veel aan Duitsland en Engeland. In december lag het product in twee Duitse supermarktketens. De introductie is succesvol verlopen en de spruiten zullen in het nieuwe seizoen, oktober 2009, wederom in de nieuwe verpakking worden geleverd.

Vijverberg sluit niet uit dat de netverpakking ook in Nederland op de markt zal komen. 'We hebben een exclusief samenwerkingsverband met deze exporteur, die alleen in het buitenland levert. Maar mocht ik kansen zien voor de Nederlandse markt, dan is dit wel bespreekbaar.'

Bron: Verpakkingsmanagement
Publicatiedatum: