Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Jumbo wil marktaandeel binnen vijf jaar verdubbelen

Supermarktketen Jumbo wil zijn marktaandeel binnen vijf jaar verdubbelen van 5% naar 10%. De keten omvat momenteel 120 winkels en realiseert een omzet van 1,5 miljard euro. Frits van Eerd, algemeen directeur van Jumbo, meent dat de keten ondanks de recessie genoeg in huis heeft om de ambitie te verwezenlijken.

De drie doelen die in elke vestiging van Jumbo worden nagestreefd zijn het grootste assortiment, de laagste prijzen en de beste service. De formule werd in 1983 gelanceerd door de vader van Van Eerd. Jumbo Supermarkten maakt deel uit van de Van Eerd Groep, een levensmiddelengroothandel die in 1921 is opgericht. Van de 120 vestigingen worden er 32 gerund door een franchisenemer. Het marktaandeel bedroeg in 2001 1,8%. De omzet nam vorig jaar toe met 17%.

Van Eerd meent dat de formule van Jumbo zijn kracht heeft bewezen. Hij voorziet dat in te ontwikkelen, nieuwe winkelgebieden ruimte is voor 40 vestigingen van Jumbo. Daarnaast zal Jumbo 60 tot 80 vestigingen moeten opkopen om ook het aantal vestigingen te verdubbelen. De strijd met de concurrentie wordt echter heviger. Albert Heijn heeft een rechtszaak aangespannen tegen Jumbo rondom de verlening van vergunningen in Rosmalen.

Bron: MD Weekly
Publicatiedatum: