Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Twijfel over ‘food miles’ Engelse supermarkten

Tholen - De eigenares van een boerderijwinkel die een pioniersrol speelde bij het '50 Food Miles' logo is van mening dat de supermarkten strijd zullen voeren in hun strategie over de invulling van de belangrijke lokale oorsprong.

Georgina Mason, van Gonalston Farm Shop in Nottinghamshire, twijfelt eraan of de grote retailers ooit de logistieke basis zullen hebben om de consument van grote hoeveelheden lokaal voedsel te voorzien.

Mason, die gastspreker was bij de Association of Convenience Stores (ACS) top van vorige week, gelden voor de winkels met het milieuvriendelijk ‘50 Food Miles’ logo een aantal regels waar ook aardbeien en asperges onder vallen.

Mason zei: "We deden het al voor alle grote supermarkten het hebben besloten en het was het een goed idee, maar het probleem is dat ze nooit de logistiek zullen hebben voor het omgaan met zo'n grote hoeveelheid lokale producten.

"Het zal buitengewoon moeilijk zijn voor hen om vers van de hand in de mond aan de consument aan te bieden, dat is een echte hit voor ons."

De Gonalston winkel, waarvan de verkoop van verse producten goed is voor 15 procent van de omzet, is gericht op de premium markt en heeft niet te lijden van de recessie.
"We hebben niet minder klanten, maar het is van vitaal belang dat we een aantal aanbiedingen hebben en klanten kunnen profiteren van onze klantenkaartregeling. We staan als leveranciers onder druk als onze winst verminderd, maar onze kosten daadwerkelijk stijgen ", aldus Mason.