De verschuiving van de internationale deadline is geen aanleiding voor de Nederlandse markt om ook later operationeel te gaan. Nederland wil immers de reeds gemaakte investeringen niet teniet doen. Bovendien willen de partijen zo snel mogelijk de toegevoegde waarde die de GS1 DataBar biedt benutten.
De nieuwe kleinere barcode kan meer data opslaan. Deze extra informatie opent perspectieven in het te lijf gaan van derving, het sneller traceren van producten en het beter managen van acties. “De komst van de GS1 DataBar is overigens niet alleen een actuele vraag voor de levensmiddelenbranche. Ook retailers en fabrikanten in andere sectoren zoals de doe-het-zelf, mode, schoenen, sport, warenhuizen, tuin, sierteelt, drogisterij zien deze actuele vraag op hen afkomen”, aldus Friso van Weelden, marketing en communicatiemanager van GS1 Nederland.
Over de GS1 DataBar
Nederlandse retailers kunnen vanaf 1 januari 2010 de GS1 DataBar in haar kassasystemen verwerken. De voordelen van de GS1 DataBar voor de retailers zijn het verbeteren van de kwaliteitsborging in de supermarkt, het versnellen van de kassa-afhandeling, het reduceren van voorraden in de keten en het plaatsen van meer (marketing)informatie op de consumenteneenheden.Voor meer informatie:
GS1 Nederland
Tourniairestraat 3
1065 KK, Amsterdam
Tel: 020 511 38 20
Fax: 020 511 38 30