Sormac investeert in mensen via Karpos Kenniscentrum
Bedrijfszekerheid, hygiƫne, precisie en lange levensduur zijn kenmerkend voor alle Sormac-apparatuur. Een resultaat van een marktgericht ontwikkelingsbeleid. Hierbij past het beleid om te investeren in mensen om daarmee te blijven voldoen aan de gestelde kwaliteitseisen.
Karpos Kenniscentrum is gevraagd om een training te verzorgen om de servicemonteurs verder te ontwikkelen in de relatie met de klant. Servicemonteurs zijn het visitekaartje van het bedrijf op locatie en hun houding en gedrag staat centraal in de training.
Kernbegrippen zijn: hoe ga je om met meer of minder werk, hoe te communiceren bij problemen, zien van verdere mogelijkheden, interne- en externe klantgerichtheid.
Na een goede voorbereiding waarbij de beginsituatie en doelstellingen helder worden zal de trainer gericht ingaan op de zaken die spelen binnen Sormac. Deelnemers moeten zich herkennen in de praktijkvoorbeelden en leren hoe hun instelling en gedrag cruciaal is in relatie tot de klant.
Verder voert Karpos nog de Risico-inventarisatie en Evaluatie (RIE) uit waarbij de aangewezen preventiemedewerker met de adviseur meeloopt. Hierdoor krijgt deze medewerker alle details die een preventiemedewerker behoort te weten en zal via Karpos een certificaat krijgen.