Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Innovatie het sleutelwoord in deze moeilijke tijd

Tholen - Op 28 en 29 april vond in Valencia Fresh 2009 plaats, een conferentie voor de internationale groenten- en fruitsector. De belangrijkste boodschap die hier naar voren kwam is dat ondernemers meer moeten innoveren, oftewel meer waarde moeten toevoegen aan hun producten om deze moeilijke tijden te kunnen doorstaan. Freshfel Europe voorzitter Ramón Rey hield een openingstoespraak in Spanje waarin bij benadrukte dat deze innovatie door alle schakels in de keten opgepakt moet worden.

De voorzitter vermelde daarbij dat innovatie in de vorm van energiezuinige-productie een goed voorbeeld is. "Hiermee draag je bij aan een beter milieu en voeg je waarde toe aan verse groenten en fruit." Ook Maritina Hernández, de agrarische minister van Valencia, ga in een toespraak aan dat innovaties consumenten kunnen stimuleren om meer groenten en fruit te kopen. Volgens haar is het vooral nu belangrijk de consument te bereiken, en dat op een nieuwe manier door nieuw producten te introduceren die voldoen aan de wensen van de consument.


Tomás García Azcárate en Maritina Hernández

FRESH 2009 heeft dit jaar in Valencia zo'n 240 deelnemers uit 27 landen mogen verwelkomen. Ongeveer 22 sprekers uit de verschillende ketens in de sector, o.a. van grote supermarktketens als Edeka, Ahold en Consum, gaven dit jaar een presentatie.