Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Agf moet met meer emotie en beleving worden gepresenteerd

Aardappelen, groenten en fruit moeten in winkels worden gepresenteerd met meer emotie en beleving. Dat bepleit Corrinee Goenee, directeur van adviesbureau White Tree. De meeste voedingsmiddelen worden door A-merken en private labels aan de man gebracht via creatieve marketingconcepten die aansluiten bij de belevingswereld van consumenten. Groenten en fruit worden echter in regel onopgesmukt in kratten en rekken getoond.

Ook bij agf kan consumenten worden verteld wat het product voor hem betekent. Bij een groentesoort met bovengemiddeld veel voedingsstoffen per 100 gram betekent dat voor ouders dat ze hun kinderen er minder van te hoeven laten eten. Door meer en beter te consumeren komt agf vaker op het menu te staan. Tevens worden nieuwe gebruikers geworven, bijvoorbeeld consumenten die kool beschouwen als ouderwets en saai product, terwijl kool een perfecte basis is voor roerbakken, snel schoon te maken is en veel vitaminen bevat.

Consumenten moeten een gevoel krijgen bij agf. Zo kan bijvoorbeeld de associatie van stamppotten met het gezonde buitenleven en de vrijheid van het boerenbestaan gestimuleerd worden. Telers, retailers en andere belanghebbenden moeten de handen ineen slaan en van agf een merk maken.

Bron: MKBnet/ Voedingsmiddelentechnologie
Publicatiedatum: