Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Arnold Reijers, nieuwe marketingmanager FresQ:

"Vruchtbare samenwerking op marketinggebied biedt kansen"

Op het moment dat dit interview plaatsvindt, is Arnold Reijers welgeteld elf dagen actief voor FresQ. Arnold vervult de functie van marketingmanager en is sinds 1 april druk bezig leden en relaties van FresQ te bezoeken om zich te oriënteren in zijn nieuwe werkomgeving. Benieuwd naar zijn bevindingen steken we meteen van wal.


Wat is je professionele achtergrond?

"Met de teeltsector heb ik altijd al iets gehad. Dat is natuurlijk niet gek als je opgroeit in de Wieringermeer. Het is als een rode draad door mijn carrière blijven lopen. Van de stage tijdens mijn studie bij Royal Sluis, tot mijn werk als vleestomatenadviseur bij de DLV in het Westland en een commerciële loopbaan van
zeventien jaar bij Enza Zaden uit Enkhuizen. Voor dit groentezadenbedrijf ben ik over
de hele wereld actief geweest. Zo heb ik in delen van de wereld een distributienetwerk opgezet en bijgedragen aan de goede naamsbekendheid van Campari tomaten in de Amerikaanse retail, maar ook aan het nauw onderhouden van uiteenlopende ketenrelaties. Om de praktijk en theorie verder te versterken heb ik in de periode 2000 – 2003 een Masters-opleiding gevolgd op Nijenrode."

Waarom heb je juist voor FresQ gekozen?

“Ik heb voor FresQ gekozen omdat het ondernemerschap, de gedrevenheid en kwaliteit van organisatie en haar leden me erg aanspreken. De verbondenheid met FresQ is groot heb ik gemerkt. Dat is een belangrijke basisvoorwaarde om ook op marketinggebied de handen nauwer ineen te slaan en te kijken waar FresQ de verkoopmaatschappijen nog beter kan faciliteren, zodat elk lid daar baat bij
heeft. Individueel ondernemerschap van de leden blijft uiteraard het vertrekpunt. FresQ is een dynamische organisatie om voor te werken met goede faciliteiten en prettige collega’s. Het valt me op dat FresQ heel veel zaken weet te realiseren met een relatief kleine club mensen. Daar hou ik wel van. Er zijn nog volop uitdagingen voor FresQ en haar leden in de pluriforme Europese markt. Ik hoop daar vanuit mijn internationale achtergrond een bijdrage aan te leveren."

Wat is je de afgelopen elf dagen opgevallen?

[lachend] "Het is nog heel kort dag, maar ik heb al een aantal leden bezocht. Veel leden van FresQ ken ik vanuit mijn vorige activiteiten. Ondanks dat ik bijvoorbeeld bij Enza Zaden niet voor de Nederlandse markt verantwoordelijk was, volg je alle ontwikkelingen toch op de voet. In de gesprekken merk ik dat er bijvoorbeeld veel behoefte is aan meer en betere marktinformatie en het samen ontplooien van nieuwe initiatieven op het gebied van duurzaam ondernemen. Prima onderwerpen om gezamenlijk op te pakken. Naar de toekomst kijkend lijkt het me interessant om in kaart te brengen of we op termijn samen een vraagopwekkend en -versterkend
kwaliteitsimago kunnen bewerkstelligen. Ik ga de komende tijd verder mijn licht opsteken bij de leden zodat ik als een verbindingsofficier voor de verkoopdochters van FresQ een optimale rol kan vervullen."

Bron: Fresqrant, FresQ
Publicatiedatum: