Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tommies laat zien hoe groentemerk zich kan presenteren in agf-schap

Groente- en fruitmerken zouden sterker vertegenwoordigd moeten zijn op de agf-afdeling van de supermarkten. Snoeptomaatjesmerk Tommies laat zien hoe een merk zich kan presenteren op de groente- en fruitafdeling. Greenco, producent van Tommies, is onlangs verkozen tot Greenery Teler van het Jaar 2009.

In Greenco zijn zes tomatentelers verenigd. Samen leveren zij jaarrond de snoeptomaatjes Tommies. Greenco produceert snoeptomaatjes voor het eigen merk Tommies, maar ook voor de huismerken van supermarkten. Daarnaast produceert het teeltbedrijf minikomkommers en minipaprika's. Tomatenteler Jos van Mil van Greenco vindt dat merken in agf zich duidelijker zouden moeten presenteren.



Van Mil houdt zich bezig met de marketing van Tommies. Hij heeft een Tommies-Hyve opgericht en is hij bezig met een animatiefilmpje over een tomaat. Van Mil hoopt het merk zo een herkenbaar gezicht te geven. In een demonstratiekas heeft Van Mil Tomatoworld ingericht. Daar krijgen klanten, inkopers en studenten informatie over de glastuinbouw in Nederland, over tomatenteelt en over de smaak en structuur van tomaten.

Bron: MKBnet/ Levensmiddelenkrant
Publicatiedatum: