LTO Groeiservice brengt klachten over het AGF-schap in kaart
Bovenstaande situatie is iedere teler wel bekend. De zorg in het winkelschap op de groenten- en fruitafdeling wil nog al eens te wensen over laten. Controle op de kwaliteit van het product is dan ook wenselijk. Dit is dan ook de reden dat KCB vorig jaar naar de overheid is gestapt om hier actie in te ondernemen. De overheid zag meer controleurs op de winkelvloer niet zitten, maar stelde dat de bestaande controleurs van VWA dit mee moeten nemen. Nog dit jaar wordt de kwaliteit daadwerkelijk gecontroleerd in het schap.
Als bezoeker van de supermarkt kan men ook actie ondernemen. VWA verzameld al geruime tijd alle klachten van consumenten omtrent zaken/producten op de winkelvloer. Op de site van www.vwa.nl is gelegenheid tot het invullen van een klachtenformulier. LTO Groeiservice heeft in overleg met KCB besloten om de klachten van het AGF-vak te verzamelen om de omvang van het probleem in kaart te brengen. Deze klachten/opmerkingen kunnen vervolgens gebruikt worden om samen met winkelketens het AGF-vak te verbeteren. Het is aan te raden hier gebruik van te maken. Immers: geen klachten betekend geen probleem.
Kijk daarom eens vaker in het winkelschap en vul bij opmerkingen het formulier in op de website: www.groeiservice.nl. Stuur het formulier vervolgens in naar Wendy Schalke, of per fax t.a.v. W. Schalke.