Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Samenwerkingsplan preitelers voor verbeterde concurrentiepositie en beter rendement voor de keten

Nederlandse prei heeft fors marktaandeel verloren op de Duitse markt. De belangrijke oorzaken hiervan zijn: Nederlandse prei is weinig onderscheidend (bulk) en de sector is versnipperd. Hierdoor ontbreekt sturing en blijft de product- en marktontwikkeling achter. Om dit tij te keren is een plan tot samenwerking opgezet dat uiteindelijk moet leiden tot een verbeterde concurrentiepositie én een verbeterd rendement voor de keten. De Sectorcommissie gaf groen licht voor een interne en externe marktanalyse. Deze resultaten worden vervolgens besproken in de Programma Advies Commissie (PAC) van het PT die advies zal geven over de voortzetting van het project.

Bron: PT Digitaal, Productschap Tuinbouw, www.tuinbouw.nl

Publicatiedatum: