Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Paul Rosenmöller: "Werkfruit moet je proeven"

In het kader van een van de prioriteiten van het Convenant overgewicht gaf Paul Rosenmöller precies een jaar geleden het startsein voor de campagne Werkfruit. Deze campagne spoort werkgevers aan hun medewerkers dagelijks een appel of ander fruit aan te bieden. Gezien de resultaten en ervaringen heeft Rosenmöllers oproep effect: inmiddels verzorgen meer dan 100 leveranciers dagelijks fruit bij ruim 1.000 organisaties en bedrijven.


Lekkerste tussendoortje

Rosenmöller is tevreden over het resultaat, maar beschouwt de bemoedigende deelnamecijfers slechts als een begin. ’Bovendien,’ zegt hij, ’Cijfers zeggen niet alles. Het gaat ook om de ervaring die men met Werkfruit heeft en die is positief. Ik merk dat in mijn omgeving, maar ook bij mezelf. Als ik op bezoek ben bij een departement of een bedrijf en daar wordt fruit aangeboden, stel ik dat op prijs. Fruit is het meest aantrekkelijke en prettige tussendoortje waar je gewoon behoefte aan hebt. Als het er niet is, mis ik het.’

Onderdeel gezondheidsbeleid

Heeft de recessie invloed op Werkfruit? Rosenmöller: ’Alles gaat tegenwoordig over de recessie. Een snelle redenering zou zijn: het kost geld, dus het is kansloos. Maar je praat over ongeveer een halve euro per medewerker per dag. Ik ben ervan overtuigd dat fruit een onderdeel van het gezondheidsbeleid van een onderneming dient te zijn. Werkfruit heeft alles in zich om verder te groeien. Bedrijven die nog geen fruit op de werkvloer aanbieden, roep ik op om serieus te overwegen ook mee te doen.’

Out of home beschikbaarheid

Werkfruit is een campagne waarmee GroentenFruit Bureau de beschikbaarheid van groenten en fruit buitenshuis wil verbeteren. Het lossere consumptiepatroon van de Nederlander – meer eetmomenten op een dag en op meerdere locaties – is een kans om het eten van groenten en fruit ook buitenshuis te bevorderen. De producten moeten ’out of home’ goed beschikbaar zijn en daar zet GroentenFruit Bureau zich voor in. Appels en ander fruit op het werk zijn daarvan een goed voorbeeld.

Meedoen via www.werkfruit.nu of www.vruchtvanalleplezier.nl

Meedoen aan de actie Werkfruit is even lekker en makkelijk als het eten van een appel. Op de site www.werkfruit.nu vinden geïnteresseerde werkgevers en werknemers meer informatie en een lijst van leveranciers.

2 ons groenten + 2 keer fruit

Werkfruit is onderdeel van de Europese appelpromotie ‘De appel - Vrucht van alle plezier’ die ondersteund wordt door de Europese Unie. Werkfruit draagt bij aan het bevorderen van de consumptie van 2 ons groente + 2 keer fruit per persoon per dag. 
Publicatiedatum: