Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Internationaal, biologisch en regionaal pijlers van Food Week 2009

De voorbereidingen voor de Food Week 2009 zijn in volle gang. Met nog een half jaar te gaan is 9000 m² beursoppervlakte inmiddels verkocht of in optie genomen. In samenwerking met de adviesraad krijgt het inhoudelijke programma duidelijk vorm. De thema’s internationaal, regionaal en biologisch zijn straks de belangrijkste pijlers op de beursvloer. Daarnaast krijgen de voorbewerkte versproducten een eigen Vers & Go route op de beursvloer.

De Food Week vindt plaats van 28 t/m 30 september in de Jaarbeurs Utrecht.

Verschillende grote kaasbedrijven, zoals Vergeer Kaas, Koninklijke ERU kaasfabrieken en Cono Kaasmakers hebben zich al ingeschreven. Ook Bakker Bart en Boulangerie de France hebben zich evenals Wanzl en CSB-systems verzekerd van een goede plaats op de beursvloer.

Gesegmenteerde presentatie

Met de opzet van dit supermarktplein, een apart wijn- en visplein en de gesegmenteerde presentatie van authentieke internationale- en regionale streekproducten en biologische producten, komt Food Week tegemoet aan de behoefte van foodretailers om op een snelle en overzichtelijke manier kennis te maken met de laatste trends, ontwikkelingen en smaken uit de markt.

Belangrijke pijlers

Om aan de toenemende vraag naar biologische producten te voldoen, zijn steeds meer supermarkten en speciaalzaken op zoek naar producten om een weloverwogen biologisch assortiment op te bouwen. Op Food Week Biologisch worden deze biologische (vers) producten getoond en vindt kennisoverdracht plaats. Voor de invulling van deze belangrijke pijler werkt de organisatie samen met de Taskforce Marktontwikkeling Biologische Landbouw. Voor de invulling van Food Week International wordt samengewerkt met verschillende internationale Kamers van Koophandel, die de authentieke producten van leveranciers uit het buitenland naar de beurs brengen. Op Food Week Regionaal wordt producenten van regionale producten een platform geboden om ook op nationaal niveau in contract te komen met retailers. De organisatie werkt hiervoor samen met de Taskforce Multifunctionele Landbouw.

Compleet aanbod

Onder de vlag van Food Week presenteren de voormalige beurzen VERS en ROKA zich. Gelijktijdig met Food Week organiseert het bestuur van Slavakto in een aparte hal en onder eigen identiteit de beurs Slavakto 2009, gericht op vlees, vleeswaren, wild en gevogelte, techniek en inrichting. De samenwerking zorgt ervoor dat retailers op één centrale plek en op één moment in het jaar kennis kunnen nemen van het complete aanbod. Evenals tijdens de Tijdens de beurs in september organiseert het CBL haar congres voor de branche. Alle informatie over de beurs staat op www.foodweek.nl.
Publicatiedatum: