Groentewinkel moet meer versspecialist worden
Dit komt uit onderzoek dat het Productschap Tuinbouw heeft uitgevoerd in opdracht van AGF Detailhandel Nederland (ADN). Hiertoe zijn gesprekken gevoerd met groentespeciaalzaken en toeleveranciers om inzicht te krijgen in succesvolle en kansrijke (bij) producten voor de groentespeciaalzaak.
De groentespeciaalzaak is in de loop van de jaren steeds breder geworden en is daarmee specialist geworden in heel veel producten. Het blijkt dat het goed is om hierin keuzes te maken. De locatie van de winkel en de klantenkring zijn uiteindelijk bepalend voor de keuze van het assortiment. Wordt de groenteman een traiteur/convenience specialist, een groentespeciaalzaak met ook ’ready to eat’ producten of een traditionele groentewinkel met vooral het standaardassortiment groenten en fruit?
De resultaten van het onderzoek zijn op 21 april door het Productschap Tuinbouw gepresenteerd aan de ledenvergadering van ADN. Wilt u meer weten ? Het rapport ‘Het AGF Assortiment voor de toekomst (PT 2009-18)’ is voor sectorgenoten, via een inlogcode, gratis te downloaden, of aan te vragen bij John Claassen via telefoonnummer 079-3470633 of per e-mail [email protected].