Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Unieke ketensamenwerking The Greenery Benelux en Plus Retail

Plus Retail en The Greenery Benelux presenteren vandaag hun gezamenlijke ketenprojecten die zij gerealiseerd hebben. De projecten die op initiatief van Plus zijn opgestart, richten zich onder andere op ketenverkorting, procesoptimalisatie en voedselveiligheid. De ketenprojecten, die de basis vormen van de “ 't is goed boeren campagne” van Plus, zorgen ervoor dat producten sneller en verser bij de consument terecht komen.

Ketenoptimalisatie

Vanuit hun doelstelling om de beste groente- en fruit zo snel en zo vers mogelijk bij de consument te krijgen, hebben Plus Retail en The Greenery een unieke samenwerking gerealiseerd. In verschillende productgroepen worden geselecteerde telers van The Greenery direct aan Plus Retail gekoppeld. De telers oogsten hun product en leveren het direct aan Plus Retail.

Binnen deze ketens gelden specifieke, strikte parameters die een snelle en efficiënte sturing van de productstromen mogelijk maken. Een absolute kwaliteit wordt gegarandeerd door strenge kwaliteitseisen en productspecificaties. Daarnaast zorgen afgestemde inslag- en uitslagcontroles, een gesloten coderingssysteem en directe koppelingen van telers aan versdistributiecentra voor snellere en efficiëntere ketens.

Gemiddeld stromen producten binnen deze ketens 30 tot 40% sneller doorheen de keten. De winst in versheid voor consumenten kan afhankelijk van product en seizoen oplopen tot 4 dagen. Consumenten kunnen daardoor genieten van producten die direct en vers van het veld in het schap liggen. Momenteel zijn circa 20 van dergelijke verkorte productketens opgezet. In de loop van 2009 zullen nog meer verkorte ketens uitgerold worden.

Tot op de winkelvloer

Plus Retail betrekt op de telers van de ketenprojecten direct bij de promotie van hun producten. Portretten en handige tips van de telers komen in folders, op schermen in de winkel en op de website te staan. The Greenery Benelux ondersteunt Plus Retail verder ook door het ontwikkelen van schappenplannen, het trainen van AGF-medewerkers en met Trade Marketing activiteiten. Klanten en consumenten worden geïnformeerd over de inspanningen die geleverd worden om de boer- en tuinder opnieuw dichter bij de consument te brengen.
Publicatiedatum: