Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Klaas Slim (ZON): "Claimtermijn klasse 2-producten al jaren twee uur"

Riny van der Staak verbolgen over klachtafhandeling ZON fruit & vegetables

Tholen – AGF-handelaar Riny van der Staak is verbolgen over de afhandeling van kwaliteitsklachten bij ZON fruit & vegetables. "Op woensdag 18 februari en donderdag 19 februari heb ik diverse partijen prei aangekocht bij ZON fruit & vegetables. Deze zijn op donderdag 19 februari bij ons door een klant verladen. Om ongeveer 16.00 uur kreeg ik een claim van die klant dat de prei van binnen rot was. Ik heb daarop direct een klacht ingediend bij ZON fruit & vegetables", vertelt Riny.

Op vrijdag 20 februari kreeg ik vervolgens een fax dat mijn klacht was afgewezen, vanwege het feit dat de claimtermijn was overschreden. Mij werd meegedeeld dat de claimtermijn bij het betreffende product twee uur is", vervolgt Riny. "Deze claimtermijn is voor mij onacceptabel, zeker gezien het feit dat het een verborgen gebrek betreft! Ondanks mijn reactie had ik op 11 maart nog steeds niets van ZON vernomen. Daaruit constateer ik dat men zich houdt bij het meegedeelde standpunt. Nu rest mij niets dan actie(s) te ondernemen, om alsnog mijn gelijk of recht te krijgen."

In een reactie vertelt operationeel manager Klaas Slim van ZON fruit & vegetables dat deze klachttermijn al jaren het beleid is van ZON verkoopdiensten bij de klasse II-producten. "Bij klasse I is de claimtermijn 24 uur en bij klasse II is deze periode twee uur. Dat klasse II een mindere kwaliteit betreft dan klasse I is bekend en het is daarom ook de bedoeling dat de kopers meteen kijken of de kwaliteit van hun gekochte product in orde is."

"Inmiddels is er wel contact geweest tussen ZON fruit & vegetables en Riny van der Staak. Wat ons betreft is de klacht afgehandeld. Je moet niet vergeten dat dit een klacht van een derde betreft. Wij zien ons dan ook niet genoodzaakt om onze klachtenprocedure te herzien", vertelt Klaas Slim. "Gelukkig komt het bij ons niet vaak voor om deze klachtenprocedure in werking te stellen", besluit de operationeel manager.

Bij dat laatste heeft Riny van der Staak zijn twijfels. "Ik zou wel eens willen weten of collega's ook met dergelijke gevallen te maken hebben. Ik kan me niet voorstellen dat collega's dat niet hebben en ben erg nieuwsgierig naar hun reacties. Recent heb ik ook over een partij courgettes een soortelijk meningsverschil gehad", zegt de handelaar. "Ik blijf erbij dat de partij prei een verborgen gebrek had en dat een claimtermijn van twee uur schandalig kort is!"

Voor meer informatie:
Riny van der Staak
Riny van der Staak B.V.
Venrayseweg 132 B
5928 RH Venlo
Tel: 077 3230919
Fax: 077 3821269
www.rinyvanderstaak.nl

Klaas Slim
ZON fruit & vegetables
Postbus 3200
5902 RE Venlo
Tel: 077-3239703
www.zon-business.com