Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

€ 2,3 miljoen voor promotie paprika

Telers die zijn gebundeld in P8 trekken de komende drie jaar opnieuw geld uit voor een promotiecampagne paprika. In totaal kost het reclameplan Colourfultaste ongeveer € 2,3 miljoen. Zo'n 60% van het project wordt gefinancierd door de telers. Zij hoesten jaarlijks € 450.000 op. De rest van het budget wordt gevuld door Brussel; de Europese Unie steunt Colourfultaste de komende drie jaar met € 900.000.

Met de reclamecampagne proberen de Nederlandse paprikatelers Nederlandse en Duitse consumenten vaker aan de paprika te krijgen. Dit willen ze vooral bereiken met winkeldemonstraties. De nieuwe campagne gaat over drie weken van start en richt zich vooral op jonge gezinnen. Nederlandse huishoudens consumeren gemiddeld 1 paprika per maand. Ingrid van Ierland, bedenkster van de campagne, hoopt dat door de promotie de consumptie wordt opgeschroefd naar 2 per maand.

Ook al in 2008

Vorig jaar bestond de Colourfultaste ook al. Toen kostte de reclame de telers eveneens € 450.000, maar was er nog geen steun uit Brussel.

Bron: Nieuwe Oogst
Publicatiedatum: