Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Twijfel over arbeidsmarktcampagne in sectorcommissie Groenten en Fruit

De sectorcommissie Groenten en Fruit van het Productschap Tuinbouw heeft geen overeenstemming weten te bereiken over de imagovormende arbeidsmarktcampagne. De primaire sector in de PT-commissie, met uitzondering van de vertegenwoordiger van Glaskracht, vindt de hoge uitgaven voor de campagne onverantwoord in een tijd waarin de inkomens van telers onder druk staan. Zij zijn tegen de campagne.

Andere geledingen, waaronder handelaren en afzetorganisaties, steunden tijdens de vandaag gehouden commissievergadering de plannen. Op de lange termijn zijn ze goed voor de groente- en fruitsector, zeggen zij. De imagocampagne stond al eerder op de agenda van de commissie. Vanwege de economische recessie is het voorstel opnieuw onder het licht gehouden.

Andere sectoren

Eind vorig jaar ging de sectorcommissie Bloemkwekerijproducten al akkoord met het plan. De bollensector en de boomkwekerijsector moeten zich nog uitspreken. Met de campagne, die de groente- en fruitsector aantrekkelijker moet maken om in te werken, zijn de komende jaren miljoenen euro's gemoeid.

Bron: Nieuwe Oogst
Publicatiedatum: