Heemskerk introduceert smaakmakende versconcepten
Geïnspireerd door deze trends heeft Heemskerk vorige week smaakmakende Oosterse Wraps en Mexicaanse Burritos op de markt gebracht. Deze gerechten zijn binnen het kant-en-klaar- en het kruidenierswarenschap al te vinden maar worden nu vanuit het versschap aangeboden. De consument hoeft alleen nog vlees toe te voegen en heeft dan een dagvers en compleet wrap/burrito gerecht. Speciaal ontwikkelde etiketten zorgen voor een mooie uistraling in het schap en geven de consument extra informatie over het product en de bereiding. Ook de nieuwe KooK&BaK hulplijn speelt in op de gemakstrend door de consument panklare bakhulpjes te bieden die direct gebruikt kunnen worden bij het bereiden van een maaltijd.
De markt voor gezonde gemaksproducten blijft de komende jaren sterk groeien. Om deze groei te stimuleren en te blijven verrassen met leuke innovaties, heeft Heemskerk het initiatief genomen voor de Fresh Inspiration Tour. Hierbij nodigt het bedrijf haar relaties uit om de laatste trends en ontwikkelingen te bespreken binnen Vers Convenience, te ervaren hoe retailers in het buitenland inspelen op deze trend en om gezamenlijk inspiratie op te doen voor nieuwe ideeën. De eerste tour begin maart naar London was een groot succes. Later dit jaar zal de tour Amsterdam en Parijs nog aandoen. Ook in tijden van recessie vindt Heemskerk het belangrijk te blijven investeren in deze groeimarkt en ziet dan ook volop kansen om haar activiteiten verder uit te bouwen in binnen- en buitenland.