Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Fotoreportage (40 foto's)

Kom in de Kas trekt 165.000 bezoekers

Op zaterdag 4 april en zondag 5 april 2009 hebben zo’n 165.000 mensen een bezoekje gebracht aan Kom in de Kas, de open dag van de Nederlandse glastuinbouw. Zij konden genieten van kleurrijke bloemen en heerlijke groenten. Kom in de Kas vond dit weekeinde voor de 32e keer plaats in 24 regio’s, verspreid over het land. Kom in de Kas had dit jaar als thema ‘Arbeid en scholing’ en als slogan ‘Kom kijken hoe het werkt’.



De tweehonderd deelnemende glastuinbouwbedrijven wilden laten zien dat er in de tuinbouw aantrekkelijke banen te vinden zijn. Daarom waren in veel Kom in de Kas-regio’s extra activiteiten voor jongeren georganiseerd. Er waren daardoor dit jaar relatief veel jongere bezoekers. Het aantal bezoekers lag afgelopen weekeinde iets lager dan vorig jaar, toen 185.000 mensen een bezoek brachten aan Kom in de Kas. Dat komt vooral door het minder goede weer op zaterdag 4 april. Bovendien waren er vorig jaar relatief veel grote glastuinbouwgebieden die deelnamen aan de open dag. Overigens was het grootste deel van de Kom in de Kas-regio’s één van beide dagen open; vijf regio’s waren zowel zaterdag als zondag geopend.



Gratis soep

Bezoekers aan Kom in de Kas kunnen vanzelfsprekend een bezoek brengen aan kassen. Daarnaast zijn er tal van nevenactiviteiten, zoals optredens, activiteiten voor kinderen, informatiemarkten. Vanzelfsprekend waren bij veel groentebedrijven producten te proeven en konden bij veel sierteeltbedrijven bloemen of planten gekocht worden. Tussen de promotiematerialen die bezoekers krijgen uitgereikt tijdens Kom in de Kas zat dit jaar in veel regio’s een extraatje: een gratis mix voor soep of omelet. Kom in de Kas is namelijk dit jaar een samenwerking aangegaan met Honig. In Kom in de Kas in Berkel en Rodenrijs kregen bezoekers gratis een kop soep van Honig, en dit zorgde voor veel extra toeloop. Honselersdijk (in Kom in de Kas-regio Westland) telde dit jaar het hoogste aantal bezoekers, namelijk 27.000 verspreid over twee dagen.



Sander Bruins Slot ging langs bij Van Vliet Cherrytomaten in Rilland en maakte de volgende fotoreportage