Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Samenwerken binnen de keten of iederen zijn eigen deel?

"Promotie en kennis van de AGF-sector biedt nog veel kansen"

Tholen - Trendwatcher Anneke Ammerlaan liet gisteren in een paneldiscussie tijdens de jaarvergadering van Frugi Venta weten dat er op gebied van kennis en promotie van de sector nog veel te leren is. volgens haar weten veel consumenten niet hoe zij bepaalde producten moeten bereiden. "Het is vaak niet duidelijk welk tomatenras voor welk recept gebruikt kan of moet worden." Kees Rijnhout zegt dat het als handelaar alleen niet te betalen is om bijvoorbeeld een topkok hiermee aan de slag te laten gaan, maar misschien sectorbreed wel?



Niet alleen de bereiding maar ook de algemene kennis over groenten en fruit bij kinderen schiet tekort volgens het panel. Anneke Ammerlaan geeft als voorbeeld de schooltuintjes waar elke basisschool in Amsterdam recht op heeft, en dat eigenlijk in heel het land ingevoerd zou moeten worden. Marcel Bartens van Rijk Zwaan vertelt zelf al regelmatig basisscholen te ontvangen. Volgens hem zou ieder zijn eigen deel in de keten voor rekening moeten neemt. Marc Jansen van het CBL zegt hier al mee bezig te zijn. "Wij introduceren binnenkort een educatief programma in de supermarkt." 

Gerelateerde artikelen → Zie meer