Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ook hechten jonge ouders meer waarde aan biologisch

Jonge ouders hebben voorkeur voor A-merken

In tegenstelling tot de consumenten in het algemeen, die de neiging hebben om meer en meer producten van huis- en B-merken te kopen, geven de jonge ouders de voorkeur aan de grote merken. Ze zeggen immers dat ze vooral de bekende merken vertrouwen en dat ze meer en meer producten van grote merken kopen, met uitzondering echter van de lage sociale groepen, die zeggen dat ze goedkopere producten kopen, wat vaak synoniem is voor producten van mindere kwaliteit. Dat blijkt uit een onderzoek van de Belgische consumentenorganisatie OIVO.

Houdingen en percepties

In het algemeen streeft een meerderheid van de ouders naar evenwicht en afwisseling in de voeding van hun kleine kinderen. Ze vinden het belangrijk dat hun kind nieuwe smaken ontdekt. De ouders (en de moeders in het bijzonder) letten op dat ze voedingsproducten kiezen die geen allergieën veroorzaken, vooral in de lage sociale groepen, waar een angst voor allergie lijkt te heersen. In het algemeen hebben de ouders liever dat hun kinderen producten eten die zij zelf klaarmaken dan bereide gerechten.

Keuzecriteria voor een kind van 0 tot 3 jaar

Voor wat de consumptie met betrekking tot de behoeften van het kind betreft, geldt de prijs van de voedingsproducten maar voor 47% van de ouders van kleine kinderen als het belangrijkste criterium, terwijl 87% van de rest van de bevolking dat element op de allereerste plaats zet. In vergelijking met een voedingsproduct dat voor een groot publiek bestemd is zijn de keuzecriteria meer gericht op de kwaliteit en de veiligheid dan op de prijs. Ook hechten jonge ouders meer waarde aan de aanwezigheid van een label, een certificatie en aan het feit dat de producten van de biologische landbouw afkomstig zijn.

Bron: OIVO
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer