Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Floriade 2012 populair bij tuinbouwondernemers

Zeventig procent van de ondernemers uit de tuinbouw- en groensector is van plan om de Floriade te bezoeken. De belangrijkste reden hiervoor is om de sector te laten zien aan familie en vrienden. Ook zijn de ondernemers benieuwd naar het innovatieve aspect van de Wereldtuinbouwtentoonstelling. Dit blijkt uit een online onderzoek van het Productschap Tuinbouw (PT) onder ondernemers in de tuinbouwsector.

De Floriade vindt plaats van april tot oktober 2012 in de regio Venlo. Het centrale thema van Floriade 2012 luidt: "Be part of the theatre in nature, get closer to the quality of life". Uit het onderzoek blijkt dat zeventig procent van de ondernemers dit een aansprekend thema vindt. Floriade 2012 vormt een podium voor maatschappelijk verantwoord produceren in de tuinbouw en is de etalage voor het duurzame en gezonde tuinbouwproduct.

Ook de informatiebehoefte over de Floriade is gemeten in het onderzoek. De geënquêteerde ondernemers geven aan vooral op de hoogte gehouden te willen worden van de voortgang van de Floriade en dan met name voor de eigen sector. Ook willen ze meer informatie over de thema’s en activiteiten van de Floriade, zo geven ze aan in het PT-onderzoek. Vakbladen, websites en nieuwsbrieven zijn hiervoor de meest geschikte communicatiemiddelen.

Floriade 2012 wil de communicatie richting de tuinbouwsector intensiveren. Op donderdag 5 maart jl. is hiervoor de aftrap gegeven. In Zoetermeer werd een inspiratiesessie georganiseerd waarbij de Floriade haar communicatiestrategie heeft gepresenteerd aan de promotieorganisaties, brancheorganisaties en het Productschap Tuinbouw en hierin samenwerking met de organisaties heeft gezocht. Tijdens de inspiratiesessie in Zoetermeer zijn ook de resultaten van het onderzoek gepresenteerd.

Het PT heeft eind 2008 meer dan 20.000 bedrijven benaderd met een enquête over Floriade 2012. Bijna 1.800 ondernemers hebben gereageerd. Alle tuinbouwsectoren (inclusief de hoveniersbranche) zijn hierbij vertegenwoordigd. Bijna alle bedrijven geven aan bekend te zijn met de Floriade en tweederde spreekt de Floriade ook zeker aan. Zo’n 60% van de ondervraagde bedrijven heeft in 2002 ook de vorige editie van de Floriade bezocht.

Het rapport ‘Kijk van tuinbouwondernemers op de Floriade 2012’ (PT-2009-13) is voor sectorgenoten gratis te downloaden of aan te vragen bij John Claassen van het PT, telefoon 079-347 06 33 of e-mail [email protected].

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Arie van Woerden, telefoon 079-347 06 51 of [email protected].
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer