Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Groene klapkist meest gevraagde verpakking"

Alternatieve verpakkingen bereiken heel Europa

De flexibiliteit van de producenten in het aanleveren van bladgroenten is groot. Bij kropsla wordt via de voorverkoop optimaal ingespeeld op de verpakkingswensen van de klant. Uit analyse van de grafiek van de verpakkingen die in 2007 en 2008 werden aangekocht, blijkt dat de groene klapkist de laatste jaren de meest gevraagde verpakking geworden is. Vooral de Duitse markt koopt zijn bladgewassen in deze verpakking. Opvallend is ook het aandeel van de verloren verpakkingen in de zomermaanden. Op dat moment is onze kropsla qua prijs ook interessant voor de Zuiderse landen die vooralsnog groenten in houten kratten of in karton aankopen.



Opmerkelijk is dat er in de periode van de extreem lage prijzen in de eerste weken en maanden van 2008 ook vraag was naar verloren verpakkingen. Door die lage prijzen werd de kropsla in die periode ook interessant op minder voor de hand liggende markten, zoals Roemenië en Polen. Dankzij de vaccuümkoeler en de flexibiliteit van de producenten kreeg onze sla ook op deze minder traditionele markten voet aan de grond.

Bron: REO Actueel
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer