Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Studenten onderzoeken gezamenlijke afzet Groene Hart Streekproducten

Studenten van de Hogeschool Rotterdam onderzochten voor het project 'Groene hart, kloppend hart' de behoeften en mogelijkheden voor gezamenlijke afzet van Groene Hart Streekproducten. Ruim de helft van de producenten had problemen bij afzet van hun producten. Het voeren van een gezamenlijk (Groene Hart)label werd door de helft als oplossing gezien. De aanbevelingen van de studenten omvatten o.a. het opzetten van een distributieplan, compleet met distributiecentrum in het Groene Hart.

De vraag naar ambachtelijk geproduceerd, smakelijk, en eerlijk voedsel is groeiende. (Zorg)instellingen, cateringbedrijven, supermarkten, horeca en particuliere consumenten zijn meer en meer op zoek naar smaak, kwaliteit en oorspronkelijkheid. Gezien de stijgende belangstelling voor streekproducten rees de vraag of de producenten in het Groene Hart wel willen en kunnen voldoen aan deze behoeften.

Uit het onderzoek blijkt dat ook fruit het goed doet in het Groene Hart. Meer dan de helft van de producenten ondervindt problemen bij afzet van hun producten. Meer dan de helft van de ondervraagde producenten ziet voordelen in meer samenwerking bij promotie, distributie en productontwikkeling en -innovatie.

Bron: Groene Hart, kloppend hart
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer