'Kansen in crisistijd. Hoe winnen we de strijd om de gunst van retail en consument?'. Het onderwerp wordt ingeleid door Jan Willem Grievink, directeur van FoodService Instituut Nederland en ConCeption BV. Wordt ketensamenwerking intensiever? Kan je als versleverancier een merk opzetten of is co-branding beter? Wat voor innovaties moet je doen om als sector aan de veranderende eisen te voldoen?
Wat is de veranderde werkelijkheid voor leveranciers van food in de komende twaalf jaar? Dat is de centrale vraag in een rapport dat 24 maart a.s. wordt gepresenteerd door Jan Willem Grievink. Twee dagen later vertelt hij op de ALV van Frugi Venta wat de bevindingen in het rapport betekenen voor de groenten- en fruitsector.
Het rapport is opgesteld door EFMI Business School, het FoodService Instituut Nederland en de Rabobank. Jan-Willem Grievink is als researcher en docent onder andere verbonden aan: EFMI Business School, het Academische Food Business Research Centre van de Universiteit Groningen.
Paneldiscussie
Aansluitend start onder leiding van Felix Meurders, bekend van de VARA en Hét AGF Debat, een paneldiscussie over de rol van ketensamenwerking om de consument optimaal te kunnen bedienen. In het panel zijn diverse schakels in de keten vertegenwoordigd: Verdeling - (nog niet bekend); Teelt - Frank van Kleef van Royal Pride; Handel - Kees Rijnhout van Jaguar the fresh company, Retail - (nog niet bekend) en Consument – trendwatcher Anneke Ammerlaan.Bron: FrugiVenta