Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Waarom innovatieve initiatieven soms niet lukken

Innovatieve projecten zijn niet altijd een succes. Dat kan allerlei oorzaken hebben, de urgentie voor de betrokken partijen is niet groot genoeg, de juiste partijen zitten niet om tafel of de markt werkt tegen en soms duurt het simpelweg te lang voordat een idee aanhang krijgt. Ook als een project niet tot een succesvol vervolg heeft geleid is ervan te leren. Zoals bij de initiatieven de Sociale kas en het Boergondisch Rijk.

De verwachtingen voor de sociale kas waren bij aanvang hoog gespannen. Het doel van dit initiatief was de kas duurzamer maken door ook sociaal-culturele aspecten te betrekken bij de biologische kas. Consumenten hebben immers vaak een voorkeur voor producten met een verhaal. De biologische glastuinbouw heeft een duidelijk verhaal, maar combineert telen nog niet met sociale en culturele activiteiten. Partijen werden bij elkaar gehaald en probeerden het idee handen en voeten te geven. Dit ging moeizaam. De kas werd al snel ingeperkt tot een zorgkas, maar ook dit idee werd niet concreet. Geen van de benaderde partijen bleek uiteindelijk in het tijdsbestek van het project, drie jaar, daadwerkelijk aan de slag te willen gaan. Wel is het idee verder gerijpt en zijn na afloop toch geïnteresseerden.

Lees het volledige artikel in Syscope Magazine
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer