Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Workshops ‘Marketing moet in de glastuinbouw’ dit jaar herhaald

In 2008 was er voor het eerst een serie workshops onder de titel ‘Marketing moet in de glastuinbouw’. De deelnemers aan deze workshops waren zo enthousiast dat de organisatie besloten heeft om deze workshops ook in 2009 aan te bieden. De eerste workshop zal plaatsvinden op 10 maart aanstaande.

In de zomer van 2007 zat een aantal tuinbouwprofessionals bij elkaar te brainstormen over het verbeteren van de marketingkennis binnen de tuinbouwketen. Al snel kwamen ze tot de conclusie dat de sector behoefte heeft aan een ketenbrede opleiding op het gebied van marketing. Deze gedachte werd onderzocht door gesprekken met deskundigen en daaruit kwam naar voren dat een dergelijke opleiding vooral praktisch bruikbaar moest zijn en voldoende ruimte zou bieden aan verbreding van het netwerk door de hele distributieketen heen. Met deze uitgangspunten is 'marketing moet in de glastuinbouw' ontwikkeld.

In de herfst van 2008 is deze workshop van start gegaan. In een aantal themasessies werden diverse onderwerpen behandeld: marktonderzoek, de klant achter uw klant, trends in de markt, marketinginstrumenten en communicatie. Afgesloten werd met een speciale sessie over praktische marketingplanning.
De deelnemers aan de workshop waren afkomstig van professionele tuinbouwbedrijven, vanuit heel Nederland. Hun oordeel na afloop was unaniem positief: de verschillende locaties, de sprekers uit de praktijk gecombineerd met veel discussie en interactie, PLUS de praktische insteek, waren zaken die de grootste waardering kregen.

Nieuwe serie in 2009

Ook in 2009 wordt deze workshop wederom georganiseerd. Vanaf 10 maart zullen weer 6 themabijeenkomsten georganiseerd worden op diverse aansprekende tuinbouwlocaties in Nederland. De inschrijving is geopend. Via de website www.marketingmoet.nl kunnen tuinbouwers en mensen die actief zijn in de handel, met interesse in marketing, zich inschrijven. De kosten bedragen € 1.275 (ex BTW) voor alle themasessies (werknemers in de tuinbouw kunnen via de CAO glastuinbouw een subsidie ontvangen via Colland Arbeidsmarktbeleid)
 

Marketing Moet wordt mogelijk gemaakt door:

Centraal Bureau Levensmiddelen (C.B.L.)
Elsman Marketing B.V.
Kyboko - Marketing Improvements
INHOLLAND
LTO Groeiservice
LTO Noord Glaskracht
Maurice Wubben
Pull Position
Tuinbranche NederlandFrugiventa
Vereniging van Groothandelaren van Bloemkwekerijproducten (V.G.B.)
Wageningen Business School

Meer informatie ?

Kijk op de website van Marketing Moet. Bij vragen bel of mail: Cock van Bommel of Marjolein Flore, telefoon 073-511 71 75.

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer