Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Albert Heijn zet in op lage prijzen

Albert Heijn legt opnieuw de nadruk op lage prijzen. Volgens ceo Dick Boer zal de klant 'rond januari opnieuw verrast worden door prijssignalen'. Hoewel Albert Heijn niet duurder is dan C1000 of Super de Boer, heeft de supermarkt nog altijd een duurder imago. Volgens Boer komt dit door de rustige huisstijl. Een 'goedkoper design' bleek echter niet goed te vallen bij de klanten.

Duurzaamheid is een belangrijke pijler onder de activiteiten van Albert Heijn. Boer is persoonlijk het meest trots op de Albert Heijn Foundation, waarmee men een stukje bijdraagt aan de Afrikaanse economie. Biologisch specialistische supermarkten zoals Marqt worden door Boer niet als een gevaar gezien. Marqt is erg duur voor de klant en Albert Heijn wil juist zorgen dat alle klanten biologische producten kunnen kopen.

Internet is volgens Boer een belangrijk medium voor de supermarkt. Zowel eten en drinken als foto's kunnen online worden besteld. Dit is niet per se lucratief, maar het zorgt voor loyale klanten. Volgens Boer is de zelfservice voor de klant in de nabije toekomst te verwachten.

Bron: MKBnet
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer