Binnenkort start de workshop 'met marketing meer resultaat' waarin de tuinbouwondernemer zicht krijgt op verbetering van rendement door marketing de juiste plaats te geven binnen het bedrijf. De tuinbouw zit momenteel in zwaar weer. Deze malaise is niet van tijdelijke aard. De markt verandert snel van een productgerichte naar een marktgerichte aanbiedersmarkt. Marketingadviesbureau Agrado biedt op 18 december deze workshop aan waarin tuinbouwondernemers de positie en de waarde van strategische marketing leren kennen en leren toepassen.
Veel tuinbouwondernemers richten zich in grote mate op de operaties waarin teelt en techniek de boventoon voeren. Er worden hierdoor veel kansen gemist vanwege het onvoldoende marktgericht produceren vanuit de behoefte in de keten. De oplossing zit niet zozeer in het verder drukken van de kosten maar vooral in het verbeteren en optimaliseren van de afzet. Hierdoor wordt relatief snel het bedrijfsresultaat verbetert en komt de bedrijfsvoering beter in balans. Hiervoor is het nodig een goede marktstrategie te ontwikkelen die perspectief biedt op een gezonde rentabiliteit.
Strategische marketing is echter een nog relatief onbekend fenomeen in de tuinbouw.
Vanuit deze behoefte aan deskundigheid en de vraag om een professionele aanpak heeft marketingadviesbureau Agrado nu een speciale workshop samengesteld gericht op deze oplossing. Deze workshop onder de titel “Meer resultaat mét Marketing” biedt de ondernemer in de tuinbouw inzicht en handvatten om gericht de juiste marketingkeuzes te maken. De workshop wordt op 18 december gehouden en kost € 295,-. Na deze workshop heeft de ondernemer een plan van aanpak waarmee hij gericht voor zijn onderneming effectief marketing stappen kan zetten.




Abonneren
Vacatures
- Afroeper / Inkoper
- Rozenplanner
- Ervaren Internationaal Salesmanager
- Int. Product- en Cropspecialist Propagation (opkweek)
- (Jr.) Specialist Duurzaamheid en Data
- Junior Kwaliteitscontroleur
- Productieleider
- Salesmanager substraten West-Europa
- Manager Quality Assurance (QA)
- Accountmanager Data Management - Agri
Top 5 - gisteren
- “De binnenkant van de pijp was zo schoon, dat ik toch maar even een foto heb gestuurd”
- Glastuinbouwcriticus Bromet bezoekt Westlandse kas
- QQ zat in 'verstikkende squeeze tussen telers en supermarkten'
- Kerklaan Greenhouses viert 30-jarig bestaan
- Biobest haalt bijna 100 miljoen euro extra investering op
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-02-03 Duits- en Engelstalig beursmagazine Primeur nu online te lezen
- 2023-02-03 Werken aan duurzame sociale inzetbaarheid Westland tijdens Valentijnsontbijt
- 2023-02-03 Cabaretier Dolf Jansen tijdens tuinbouwtoer vandaag naar aardwarmteproject
- 2023-02-02 Franse Nationale Aardbeiendag keert na 9 jaar weer terug
- 2023-02-02 "Met cherrytomaat ook in de winter de smaak van de zomer"
- 2023-02-01 19 aardbeientelers krijgen bijscholing over Het Nieuwe Telen
- 2023-02-01 Westlandse powervrouwen centraal in tentoonstelling
- 2023-01-31 Sector op 'Sensorendag' o.a. bijgepraat over status virussensor
- 2023-01-31 Agro Belgrado 2023: (Zacht)fruit centraal
- 2023-01-30 Technische toeleveranciers present op IPM 2023
- 2023-01-27 Thema-avonden ‘Samen komen wij ’t verst!’ in februari voor de AGF-specialist
- 2023-01-27 Nationale Bestuivings Commissie gaat langs bij frambozenteelt onder zonnepanelen
- 2023-01-27 Startschot voor nieuw jaar Varend Corso
- 2023-01-26 IPM over de helft
- 2023-01-26 Fiets winnen bij Horconex op Fruit Logistica
- 2023-01-25 België met recorddeelname op Fruit Logistica 2023
- 2023-01-25 Week na presentatie genoeg geld voor bouw kas op Curaçao
- 2023-01-25 Agroponiente stelt in Berlijn nieuw kantoor in Nederland voor
- 2023-01-25 IPM Dag 1: Bedrijven zien toch weer kansen
- 2023-01-24 Onderzoekresultaten proefteelt kurkuma gedeeld op 2 februari 2023