Tuinbouwondernemer kan marktgericht ondernemen leren

Binnenkort start de workshop 'met marketing meer resultaat' waarin de tuinbouwondernemer zicht krijgt op verbetering van rendement door marketing de juiste plaats te geven binnen het bedrijf. De tuinbouw zit momenteel in zwaar weer. Deze malaise is niet van tijdelijke aard. De markt verandert snel van een productgerichte naar een marktgerichte aanbiedersmarkt. Marketingadviesbureau Agrado biedt op 18 december deze workshop aan waarin tuinbouwondernemers de positie en de waarde van strategische marketing leren kennen en leren toepassen.

Veel tuinbouwondernemers richten zich in grote mate op de operaties waarin teelt en techniek de boventoon voeren. Er worden hierdoor veel kansen gemist vanwege het onvoldoende marktgericht produceren vanuit de behoefte in de keten. De oplossing zit niet zozeer in het verder drukken van de kosten maar vooral in het verbeteren en optimaliseren van de afzet. Hierdoor wordt relatief snel het bedrijfsresultaat verbetert en komt de bedrijfsvoering beter in balans. Hiervoor is het nodig een goede marktstrategie te ontwikkelen die perspectief biedt op een gezonde rentabiliteit.

Strategische marketing is echter een nog relatief onbekend fenomeen in de tuinbouw.
Vanuit deze behoefte aan deskundigheid en de vraag om een professionele aanpak heeft marketingadviesbureau Agrado nu een speciale workshop samengesteld gericht op deze oplossing. Deze workshop onder de titel “Meer resultaat mét Marketing” biedt de ondernemer in de tuinbouw inzicht en handvatten om gericht de juiste marketingkeuzes te maken. De workshop wordt op 18 december gehouden en kost € 295,-. Na deze workshop heeft de ondernemer een plan van aanpak waarmee hij gericht voor zijn onderneming effectief marketing stappen kan zetten.

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven