Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Doel is extra jongeren verleiden tot werken in de kas
Enthousiaste vakantiekrachten vloggen vanuit de kas
Het is volop zomer en dus doen veel scholieren vakantiewerk. Esmee Gaarthuis kiest dit jaar opnieuw voor een bijbaan bij AgroCare. Waarom zij een bijbaan in de kas top vindt? Dat vertelt Esmee in haar vlog in een serie opgezet door LTO Glaskracht Nederland.
LTO Glaskracht Nederland volgt deze zomer een aantal jongeren die een bijbaantje in de glastuinbouw hebben. Esmee vertelt in de tweede vlog uit de serie wat er voor werk in de kas wordt gedaan en wat er allemaal gebeurt voordat een tomaat in de supermarkt ligt.
Doel van de vlogs is om meer jongeren te verleiden tot werken in de kas. In de vlogs vertellen de jongeren wat ze mooi vinden aan hun werk. Ook gaan ze op zoek naar de rol die bijvoorbeeld technologie en duurzaamheid spelen in de kas, vertellen ze waar de geoogste producten naar toe gaan en gaan ze in op de loopbaankansen die de glastuinbouw biedt voor hun toekomst.
"Want dat is dringend nodig", stelt Sjaak van der Tak, voorzitter van LTO Glaskracht Nederland. "We signaleren op dit moment op alle functieniveaus een krapte op de glastuinbouwbedrijven. Ondernemers in de glastuinbouw mogen zich nog veel meer presenteren aan de buitenwereld. De beste ambassadeurs hiervoor zijn hun eigen medewerkers. Zij kunnen vanuit passie mensen overtuigen dat er voor iedereen een mooie toekomst in en om de kas is".
Iedere week post een vakantiekracht uit een andere kas een #vloguitdekas via het YouTube-kanaal van LTO Glaskracht. Ook is er een website waarop alle vlogs staan (www.vloguitdekas.nl). De vlogger met de meeste likes en shares krijgt een uitje met collega's aangeboden van LTO Glaskracht.