TVM denkt dat "onorthodoxe maatregelen" nodig zijn om de veiligheid van vervoerders te garanderen bij de overtocht naar Engeland vanaf Calais. Als voorbeeld noemt een woordvoerder de inzet van het leger om chauffeurs te beschermen tegen geweld door migranten. Vrachtwagenchauffeurs komen bij de Franse havenstad al een tijdlang regelmatig in gevaarlijke situaties terecht. Veel migranten hebben er alles voor over om de overtocht naar het Verenigd Koninkrijk te maken en dat leidt soms tot geweld.
Behalve dat de veiligheid in het geding is, levert dat ook een flinke kostenpost op voor bedrijven en verzekeraars. Ze krijgen te maken met schade en vertragingen en ze moeten extra maatregelen nemen. Ook wordt het steeds moeilijker chauffeurs te vinden die nog wel die kant op willen. Voor een enkele transporteur zijn de problemen met migranten zelfs reden niet meer op Calais te rijden. Volgens de branchespecialist TVM is het financieel gezien niet voor iedere transporteur mogelijk Calais te mijden. "Het is zaak dat er een structurele oplossing komt", zegt een woordvoerder.
Bron: ANP




Abonneren
Vacatures
- Ervaring in Mexicaanse tuinbouw
- Agrarisch medewerker - Veredeling
- Logistiek Medewerker Groenten en Fruit
- Teler - Teeltspecialist - Hoofd Teelt - Head Grower
- Teamleider Productie
- Productiemedewerker
- Medewerker Sales Support
- Teeltspecialist
- Crop Manager Vollegrond Noord-Frankrijk
- Transportplanners Export
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
- Crisisupdate: 'Gratis' elektriciteit en piek in gasprijs
- Machine- en wagenpark loonbedrijven ondergaat metamorfose na fusie
- 'Zonnepanelenkasdek’ als carport of overkapping fruitbomen: “Inschuiven en dichtklappen”
- "In het begin geloofde niemand dat we in staat waren om zo'n groot project vanuit het niets op te starten"
- Jonge ondernemer gelooft in grondgebonden kasteelt sla, Aziatische groenten en kruiden
Weer
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-17 Zero Emissie Stadslogistiek lanceert stappenplan Elektrisch Rijden
- 2023-03-17 MSC/Maersk schrappen Azië-Europa-dienst én gaan langzamer varen
- 2023-03-16 Eerste motorloze en elektrische opleggerkoelunit in Nederland in gebruik genomen door RTR Holland
- 2023-03-15 Veel hinder verwacht in Frankrijk en Griekenland door stakingen
- 2023-03-15 "Commissie Van Geest vliegt uit de bocht over vrachtwagenheffing"
- 2023-03-14 Omzetstijging Nederlandse transportsector vierde kwartaal minder groot
- 2023-03-10 Nieuw crossdockcentrum DLG Maasdijk
- 2023-03-10 TLN tegen verplichte update transitietachograaf
- 2023-03-10 “Deze duurzaamheidspilot met containervervoer via binnenvaart toont aan dat we een businesscase hebben”
- 2023-03-09 “We hebben een ongelofelijk eerste jaar achter de rug”
- 2023-03-08 VN pakt scheepvaartroutes aan met 'historisch' akkoord over bescherming oceanen
- 2023-03-08 "Goede tijden, slechte tijden voor nieuwe containerrederijen"
- 2023-03-08 Twee keer meer e-trucks verkocht in 2022, nog wel laag aandeel van totaal
- 2023-03-07 "Grote retailers te passief met verduurzaming containerscheepvaart"
- 2023-03-07 "Grote zorgen bij bedrijfsleven om douanesystemen"
- 2023-03-07 Tunnelonderhoud Liefkenshoektunnel op donderdag 16 maart
- 2023-03-07 "Mondiale luchtvrachtcapaciteit voor het eerst boven pre-corona"
- 2023-03-06 Nieuwe generatie achteruitrijalarm maakt beter duidelijk waar gevaar vandaan komt
- 2023-03-03 "Containertarieven dalen dit jaar verder, zelfs prijzenoorlog blijft mogelijk"
- 2023-03-03 Schiphol ziet aantal vrachtvluchten verder wegzakken