Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Bio-week is een goede graadmeter"

Lidl: bio-assortiment verdubbeld sinds januari 2016

Tholen – Lidl Nederland biedt al 10 jaar biologische producten aan. Voorheen lagen ze onder de merknaam Biotrend in de winkels, nu is dat Bio Organic. "We zijn er op een goed moment ingestapt en biologisch is in de loop van de jaren in de Lidl-formule ingepast. Er is zeker voldoende vraag naar bio-producten. Als de klanten er niet in geïnteresseerd zouden zijn, zouden we het als discounter ook niet in de schappen leggen", vertelt Sanne Bogaarts, manager Corporate Social Responsibility bij Lidl Nederland. Sanne verwacht wel dat de vraag naar bio in de toekomst zal blijven toenemen. "De groei blijft wel doorgaan, maar we zullen geen bio-speciaalzaak worden."

Bio-week

Begin augustus was het voor de vierde keer Bio-week bij Lidl. Het hele jaar door organiseert de discounter allerlei themaweken waarbij er tijdelijk een uitgebreider assortiment aangeboden wordt. Twee keer per jaar zijn de bio-producten hierin aan de beurt. "Deze actieweek is altijd een goede graadmeter om te zien waar de voorkeuren van de klanten naar uitgaan. Hierdoor kunnen er uiteindelijk steeds meer bio-producten in ons vaste assortiment opgenomen worden." Dit keer waren onder meer de zakjes met gedroogde kruiden en Grissini nieuw in het actie-assortiment.



Keuzes maken

Het biologische groente en fruit assortiment bij Lidl is sinds januari 2016 verdubbeld, geeft Sanne aan. "In het AGF-schap liggen bijvoorbeeld altijd zo'n 10 tot 14 biologische producten. Omdat we geen fullservice supermarkt zijn, moeten we keuzes maken in het assortiment. Hierbij kijken we naar de ruimte in het schap en wat de klant wil. Soms kiezen we ervoor om van een product zowel een reguliere als een meer duurzame variant aan te bieden en vaak vervangen we het. Sowieso zijn inmiddels veel producten in ons assortiment voorzien van een duurzaamheidslabel. Hierdoor kopen onze klanten vaak onbewust duurzame producten."
 
Sanne erkent dat het als discounter wellicht een stuk lastiger is dan voor de speciaalzaak om het verhaal rond een product te vertellen. "In de speciaalzaak ligt meer een vast assortiment, ons aanbod wisselt regelmatig. Ook heerst in een discounter meer een 'no nonsense mentaliteit'. Wel laten we de consument op een andere manier kennismaken met de producenten, bijvoorbeeld via de website, folders en social media. En ze kunnen binnenkort bijvoorbeeld een dagje naar de boer."
 
Voor meer informatie:
 
Lidl Nederland
Havenstraat 71
1271 AD Huizen
035 5287400
persvoorlichting@lidl.nl
www.lidl.nl