Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Christian Palacios van Vicente Peris:
"Na de feestdagen eten veel mensen bleekselderij"
Voor Vicente Peris is het bleekselderijseizoen al in volle gang. Het oogsten is ongeveer een maand geleden begonnen, met wat kleinere volumes dan vorig seizoen. Het Spaanse bedrijf verwacht een toename van de vraag naar haar meest populaire winterproduct naarmate de temperatuur daalt.
Christian Palacios, Hoofd Marketing bij Vicente Peris: "Het is een speciaal gewas dat erg arbeidsintensief is. "Sinds we zo'n zeven jaar terug besloten ons op bleekselderij te concentreren is het uitgegroeid tot ons meest geëxporteerde winterproduct, populairder in de Europese markten dan onze traditionele producten meloen en watermeloen. De landen met de meeste belangstelling voor onze bleekselderij zijn Italië, Nederland, België, Duitsland en Frankrijk.
"Na de uitbundige Kerst- en Nieuwjaarsfeesten gaan veel mensen op dieet. Hierbij zijn producten zoals ananas en selderij populair. Bleekselderij is vezelrijk en vochtafdrijvend, het heeft heel weinig calorieën, maar het is ook erg lekker in vergelijking met andere caloriearme producten."
Volgens Palacios produceert Spanje veel groene selderij maar is er minder vraag naar bleekselderij. Om deze reden wordt dit product door slechts 5-6 Spaanse bedrijven geproduceerd en gedistribueerd.
"De Spaanse consument is ook onwetend over bleekselderij. Traditioneel wordt groene selderij gekookt consumeerd. Wij stellen vers gebruik van bleekselderij voor om de zachte en delicate smaak. Er zijn echter vele culinaire mogelijkheden. Het kan ook in crèmes, vloeibaar en vooral rauw worden geconsumeerd."
"We snijden en schillen de selderij voor het verpakken. We verkopen het middelste en lekkerste deel, alhoewel bleekselderijstengels in het geheel eetbaar zijn, in tegenstelling tot groene selderij. Afhankelijk van de marktvoorkeuren kan het soort deelstuk variëren."
Palacios wijst op een groeitrend in de markt voor plantaardige snacks zoals gezonde dips door de toegenomen bewustwording van de consument over welzijn en gezondheidszorg.
Ook afhankelijk van het weer is Vicente Peris van plan om de selderijcampagne in april te beëindigen.
Meer informatie:
Christian Palacios
Vicente Peris s.a. Travesía de Roca, 1-3 46134 Foios, Valencia