Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lidl breidt e-commerce uit in Nederland

Lidl heeft plannen om e-commerceactiviteiten op te zetten en uit te rollen in Nederland. Dat laat de supermarktketen weten in een vacature voor een senior manager online. De Duitse supermarktketen opende vorig jaar al een Nederlandse webshop waarop klanten exclusieve wijn aan kunnen schaffen. Lidlwijnen.nl is sinds een halfjaar aangesloten bij Thuiswinkel.org, weet Twinkle. Lidl verkoopt in daarnaast al jaren vakantiereizen via Lidl-reizen.nl.

In zijn thuisland werd vorig jaar nog een webshop met artikelen als cosmetica, wasmiddel, koffie en wijn geopend. Daarnaast denkt de retailer erover om in Groot-Brittanniƫ van start te gaan met een wijnwebshop en sloot de Belgische tak zich onlangs aan bij BeCommerce, een zusterorganisatie van Thuiswinkel.org. Welke plannen Lidl met zijn e-commerceactiviteiten in ons land heeft, is nog onduidelijk.

De online boodschappenmarkt in ons land was vorig jaar goed voor 450 miljoen euro, 55 procent meer dan een jaar eerder. Een groot deel van de markt is in handen van Albert Heijn, terwijl Jumbo sinds de lancering van zijn webwinkel eind vorig jaar al zo'n honderd pick-up points opende. Ook Spar, Hoogvliet, Deen en Coop investeren flink.

Verder kondigde Picnic eerder deze maand aan van start te gaan met gratis bezorging en een laagste prijsgarantie. Inkooppartner en facilitair dienstverlener van de startup is supermarktketen Boni. Volgens retailexpert Ton Bos zou dat kunnen betekenen dat Picnic het antwoord is van inkooporganisatie Superunie op het snelgroeiende marktsegment. "Picnic zou het (vooral logistieke) vehikel en kenniscentrum kunnen zijn waar alle Superunie-leden online gaan samenwerken", stelt hij in een blog.

Bron: RetailNews
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer