
Paul Wijnen
Sinds maart 2015 is Bram van den Eijnden in dienst bij Paul Wijnen als het aanspreekpunt voor de klanten. Bram heeft een verleden in de keuken en onderhoudt nu het contact met zijn voormalige vakgenoten. "Een restaurant moet niet een jaar dezelfde kaart voeren en daarom moeten wij ons ook continue ontwikkelen. We sparren daarom veel met onze klanten en proberen daardoor ons assortiment verder uit te breiden. We beginnen pas te draaien op het moment als de klant dat vraagt. Op deze manier komen onze producten zo vers mogelijk bij onze klant", vertelt Bram.
De klantenkring van Paul Wijnen gaat van Tilburg tot Leopoldsburg in België. Omdat de Belgische klanten het prettig vinden om met een Belg te maken hebben, is er ook een Belgische chauffeur aangenomen voor die ritten. "We leveren aan de horeca in de breedste zin van het woord, van sterrenrestaurants tot grand café's", vertelt Bram. "Maar we voorzien in de zomerperiode bijvoorbeeld ook veel slagerijen van salades voor de barbecue."
Asperges
Het aspergeseizoen zit er officieel op en vormt voor de horecagroothandel een topper in de beschikbare maanden. "Een hectische, maar leuke tijd. Dit jaar kwam het aspergeseizoen wat moeizaam op gang in verband met het weer, maar ze zijn onverminderd populair. De ene kok wil ze gelijk hebben als ze beschikbaar zijn, een ander start ermee als ze prijstechnisch interessanter zijn, maar iedereen wil ermee werken", vertelt Bram.
De groenten en fruit betrekt Paul Wijnen van telers in de buurt, maar ook van diverse veilingen en groothandelaren. Opvallende tendens is volgens de vertegenwoordiger dat mensen steeds bewuster zijn worden wat ze eten. "Vroeger moest het alleen maar lekker zijn, maar dat heeft tegenwoordig wel een extra dimensie gekregen. Koks moeten zich natuurlijk sowieso aan de allergenenwetgeving houden. Verder willen we natuurlijk zelf voor de volle 100% achter ons product staan."
Het gros van de bestellingen van de klanten komt binnen via het online bestelsysteem van inONe, maar ook stromen er bij de horecagroothandel dagelijks nog de nodige mails binnen. "Onze service is onze kracht. De meeste mensen beginnen hier vanaf 4.00 uur in de morgen en zijn halverwege de middag weg. Ik begin om 8.00 uur als laatste en ben daarmee 's middags het aanspreekpunt, ook als er nog even een nabestelling komt. We zijn een echt no-nonsense bedrijf. Hard werken, correct handelen en flexibiliteit tonen, daar staan wij voor. Al 30 jaar lang."
Voor meer informatie:Paul Wijnen
Leemskuilen 29
5563 CL Westerhoven
T +31(0)40 257 07 32
[email protected]
www.paulwijnen.nl