
Ga direct naar de webshop.
Waar de schermmonteurs van PDI vroeger even naar een kwekerij konden rijden om de polyesterdraden of een klem te vervangen, is dat tegenwoordig niet meer mogelijk. De afstanden zijn door de internationalisatie van de sector simpelweg te groot. Ook schaalvergroting speelt een belangrijke rol in de klantrelaties bij PDI . "We zien dat grote kwekerijen steeds vaker met eigen servicemonteurs werken", vertelt René de Koning. Dat heeft ook invloed op de vragen, die bij het bedrijf terecht komen: klanten zoeken onderdelen om zelf onderhoud en reparaties uit te voeren. Om dit te vereenvoudigen, lanceert PDI een webshop in drie talen.
Onderhoud
"Het is een stukje gemak voor de professionele kweker", vertelt De Koning. "Zelf leveren we meestal complete installaties. Dat is een heel pakket. Maar bij de webshop gaat het vooral om onderdelen voor onderhoud. Als je bijvoorbeeld polyesterdraden wil wisselen, is online bestellen veel makkelijker. Je vult precies in wat je nodig hebt en hebt ook geen last van tijdsverschil."

Hele pakket
Op de webshop staan schermdoeken, maar ook bevestigingsmaterialen, gevels, twinwanden en dekrolinstallaties, gereedschap – het hele pakket. Speciale aandacht geeft De Koning aan de onderdelen waar clips en klemmen op staan. "We worden regelmatig gebeld met de vraag naar een bepaalde klem. Met een plaatje erbij is het toch duidelijker of je inderdaad over hetzelfde praat. Dat voorkomt onduidelijkheden."
De webshop is deze week de lucht ingegaan.