Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

De bestgelezen artikelen van 2016

2016 zit er echt op, maar we kunnen het niet nalaten om toch nog een klein beetje terug te blikken. Wat waren de populairste berichten van vorig jaar? Welke berichten deden het opvallend goed?



Ravage in Brabantse glastuinbouw
Met stip op 1 staat het artikel "Ravage in Brabantse glastuinbouw". Paprikateler Wim van den Boomen maakte de ochtend na de hagelbui al snel duidelijk dat het niet ging om een paar gebroken ruiten, maar dat bedrijven in de regio totaal verwoest waren. Ook het vervolgartikel maandag is in de top terug te vinden.



"AH maakt misbruik naam telers"
Wat maakt een artikel een succes? We kunnen in de statistieken zien dat de F-woorden het altijd goed doen: Feestjes, fraude, faillissementen en fotoreportages. Bij dit artikel is het waarschijnlijk de vijfde F: een Fittie, die zorgt voor de clicks. Leen van Nieuwenhuizen heeft het helemaal gehad met retailer Albert Heijn en lucht zijn hart in een ingezonden brief.

Ook telers stormen Quote-500 binnen
Altijd een succes is het jaarlijkse overzicht van de rijken der aarde. Als de Quote een extra lange lijst van de rijkste Nederlands maakt, staan er opvallend veel telers in en daar is de hele sector als vanouds benieuwd naar.



Nederlanders telen zoete snackpaprika Vitapep en Piccolo-tomaten in Portugal
Harvest House-telers Ferry Enthoven, Wim en Martien Zuidgeest produceren daar volgens Hollandse stijl in een glazen kas langs de Atlantische kust op een areaal van 12,5 hectare. Het artikel waarin ze hierover vertellen, kon rekenen op flink wat aandacht.



"173 hectare is het einde nog niet"
Dankzij de fusie met Kesgro en een uitbreiding van nog eens twintig hectare groeit Agro Care volgend jaar naar 173 hectare. Het bericht over de fusie werd al heel goed aangeklikt, maar de plannen van Philip van Antwerpen en zijn collega's konden al helemaal op veel aandacht rekenen. Wat hun betreft is 173 hectare het einde nog niet, vertellen ze in een interview.



Dol op noviteiten
Veel aandacht dit jaar voor twee grote retailers met opvallende noviteiten. De bloemkoolrijst van Albert Heijn en het teeltsysteem van Ikea steken qua clicks boven andere berichten uit. Oorzaken hiervan zijn niet alleen de clicks van onze lezers, maar ook dat de artikelen via zoekmachines goed gevonden worden.



Geen vuile handen, wel een smartphone
Als laatste nog het artikel over Patrick Stoffer, de teler van de toekomst. Hij heeft geen tuinbouwopleiding gedaan, niet echt groene vingers en is al helemaal niet van plan ooit een ritje naar veiling of telersvereniging te maken. Toch teelt Patrick Stoffer wekelijks zo'n 1000 kroppen sla.