Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bloemkoolrijst en courgette-spaghetti bij Albert Heijn

Tholen - Spaghetti van courgette, rijst van bloemkool, tagliatelle van wortel en nogmaals bloemkool, maar dan als pizzabodem. Gerechten die onder hippe foodies al tijden aanslaan als alternatieve maaltijden met minder koolhydraten en meer groente. Iedereen die dit ook ziet zitten, maar niet Instagram-proof genoeg is om het zelf op te pakken, kan nu gewoon terecht bij Albert Heijn. Daar liggen deze producten sinds kort in de schappen.



De courgette- wortel- en bloemkoolpasta's maken deel uit van het assortiment met 'bewuste & feel good producten', dat eind februari flink is uitgebreid. "Het gaat om ruim 100 nieuwe producten die inspelen op de behoeften van klanten met een bewuste levensstijl. Het nieuwe assortiment varieert van ontkiemde producten en pasta's op basis van peulvruchten, oergranen en zeewier, tot pure fruit- en groente snacks en repen", vertelt een woordvoerder.



Zo liggen er geroosterde appelschijfjes in de schappen, rode-biet-repen en quinoa- en zeewierpasta. Ook de peulvruchten sinds kort een opmars binnen het assortiment met rijst en graanproducten. Daar zijn onder andere kikkererwten en splitlinzen te vinden, onderdeel van een nieuwe lijn peulvruchten. "Het is goed voor jezelf en voor het milieu omdat je die dag geen vlees hoeft te eten", vindt Albert Heijn.

De retailer merkt dat consumenten meer en meer op zoek gaat naar pure producten die minder zijn bewerkt. "Ze gaan voor meer plantaardig en minder vlees, en lekkere en voedzame tussendoortjes. Daarom biedt Albert Heijn hierin steeds meer keuze. Met heel veel verse producten op de groente- en fruitafdeling, met een breed assortiment biologische producten en met bewuste en feel good producten in het houdbare schap."