Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Oog voor lekkers

Nieuwe Vlaamse campagne voor gezond snacken voor kinderen

De Europese Unie, de Vlaamse Overheid en de Vlam komen met een Vlaamse campagne die ervoor moet zorgen dat kinderen gezondere tussendoortjes gaan eten. Onder de naam Oog voor lekkers moeten de twee mascotte Slurp en Slice voor een gezonder eetpatroon bij kinderen zorgen. Scholieren worden door de twee boegbeelden gemotiveerd om zowel thuis als op school meer groenten, fruit en melk te nuttigen. Via de Facebookpagina van Oog voor lekkers kunnen kinderen op een speelse manier kennis maken met gezonde recepten. 



Slice moet ervoor gaan zorgen dat kinderen onder andere meer fruit gaan eten. Dit doet hij samen met de andere mascotte Slurp die het uiterlijke heeft van een pakje melk met koeienmotief.
 
Tutti Frutti
Lange tijd heette de campagne, die nu nu Oog voor lekker heet, nog Tutti Frutti. Omdat groenten en melk ook bijdragen aan een gezond voedingspatroon, is de campagne daarom omgedoopt tot Oog voor lekker.

Bron: Oog voor lekkers
Publicatiedatum: