Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Belgen vragen subsidie voor paprika- en peerpromotie

VLAM heeft 12 projecten ingediend voor Europese cofinanciering. Het betreft 2 projecten over AGF-producten, 1 project over bio en 1 project over streekproducten. De projecten hebben een duurtijd van 3 jaar en starten in principe op 1 januari 2018. In het najaar krijgt VLAM bericht of de ingediende projecten al dan niet zijn goedgekeurd.

Na het succes van vorig jaar, toen VLAM EU-subsidies kreeg voor 6 nieuwe programma's, heeft VLAM opnieuw alle zeilen bijgezet voor de nieuwe aanvraagronde van EU-dossiers, die afgesloten werd op 20 april jl. Na consultatie met de verschillende sectorgeledingen heeft VLAM alles op alles gezet voor de inzending van 12 nieuwe EU-dossiers. Voor de projecten buiten Europa en de projecten met meerdere lidstaten kan een subsidie van 80% bekomen worden. Dit betekent een gigantische vermenigvuldiging van de promotiemiddelen. Voor elke euro die de sector bijdraagt in het project, past Europa 4 euro bij. Voor projecten binnen Europa is de tegemoetkoming van Europa 70%.

Wanneer alle projecten die VLAM alleen indient zouden worden goedgekeurd, zou VLAM in 2018 over ongeveer 9,5 miljoen euro extra aan EU-cofinanciering kunnen beschikken.

Hieronder vindt u een overzicht van de ingediende projecten, gerelateerd aan AGF.

EU-kwaliteitsregelingen (BOB-BGA-GTS)
VLAM dient samen met APAQ-W en de producentenverenigingen van BOB/BGA/GTS een project in om het Europese kwaliteitssysteem beter bekend te maken in België. Er werd een online promotieactie uitgewerkt met 16 animatiefilmpjes die elk vanuit het label het verhaal van een streekproduct vertellen: "De labels als toegangspoort naar een wereld vol verhalen". De animatiefilmpjes zullen 3 jaar lang online ingezet worden in een context van food, toerisme en cultuur met als resultaat een stijging van de herkenning van de Europese labels voor streekproducten.
Looptijd : 3 jaar - cofinanciering EU: 70%

Bioproducten
Met een consumentencampagne wil VLAM de voordelen van bio in de kijker zetten om de Vlaming aan te sporen vaker bio te kopen. Centraal in de communicatie staat het begrip 'tijd' en de campagneslogan is 'De tijd is rijp voor BIO'. Er wordt gekozen voor een geïntegreerde mediamix van tv, online en acties op de verkooppunten.
Looptijd : 3 jaar - cofinanciering EU: 70%

Paprika - Frankrijk
VLAM wil het imago van de Vlaamse paprika verder opbouwen en het exportvolume doen stijgen op de Franse markt. Hiervoor wordt zowel op het niveau van de consument gewerkt als naar de handel. Er staat winkeldegustatie genoteerd op de actielijst, verder ook advertenties in magazines van retail, acties op vroegmarkten en persevents.
Looptijd : 3 jaar - cofinanciering EU: 70%

Conference-peer China: (herindiening)
Dit dossier is een promotiecampagne voor de Conference-peer in China. VLAM wil aan imago-opbouw doen voor onze Conference en dit zowel naar de handel als naar de consumenten. Het zwaartepunt van de campagne ligt op degustaties op de winkelvloer.
Looptijd : 3 jaar - cofinanciering EU: 80%


Publicatiedatum: