Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Tomeco en Coöperatie Hoogstraten introduceren Frieda-tomaat

"Een tomaat die oproept naar andere gebruiken te kijken, zoals grillen, flamberen of zelfs confituren"

Tholen - Op de afgelopen Fruit Logistica heeft Coöperatie Hoogstraten, haar nieuwe merk Frieda, geteeld door de telers van Tomeco, tentoongesteld aan het beurspubliek. Met het merk willen de partners hun smaakvolle mini pruimtrostomaatjes van een frisse eigen identiteit voorzien. "Voor de consument is een kleine rode tomaat vaak gewoon een kleine rode tomaat, maar er zit veel verschil tussen de variëteiten. Met een uniek design willen we dit graag benadrukken", vertelt Tom Verdonck van Tomeco.

Een dergelijke introductie hebben Tomeco en Coöperatie Hoogstraten eerder al gedaan met de Thomasso tomaten, maar nu wil men dus de eigenschappen van deze tomaatjes, die uiterst geschikt zijn voor tapas en andere leuke bereidingen bij de consument brengen. "Voor consumenten is het niet altijd even duidelijk hoe de vele tomaatjes verschillen in gebruiksmoment en smaak, terwijl dit een belangrijke impact heeft op de aankoop en vooral herhalingsaankoop. Dit heeft ertoe geleid dat we ons met de Frieda willen differentiëren door middel van een design met eigen huiskleuren. Met de opvallende blauwe en gele tinten proberen we een beetje het Zuid-, Latijns-Amerikaanse gevoel op te roepen. Een enkeling op de beurs dacht gelijk aan Frida Kahlo en ik denk dat dit goed weergeeft welke kant we op willen."

De belangrijkste reden voor de introductie is om ook voor deze variëteit, geteeld door Tomeco, een duidelijke en eigen identiteit te creëren in het assortiment van Coöperatie Hoogstraten. "We proberen niet zozeer om uniformiteit aan te brengen, maar net de specifieke eigenschappen of het karakter van de tomaat naar voren brengen. Niet elke tomaat gaat dezelfde branding krijgen. Op de beurs werd uitgekeken naar de komst van de Thomasso, waar we vanaf week 13 mee van start zullen gaan, en dankzij nuttige feedback op de beurs en kunnen we nu ook de puntjes op de i zetten bij Frieda."

Met de Frieda-tomaten proberen ze zo met name het avontuurlijke op te zoeken. "We proberen een weg te plaveien om het gebruiksmoment te communiceren. Met de Frieda heb je een heerlijke tapastomaat die zich leent om eens andere dingen mee te doen. Uiteraard kan het als snacktomaat gegeten worden, maar eigenlijk zijn ze daar net te groot voor. Ze vallen net buiten het snacksegment, waardoor het oproept om eens naar andere manieren van gebruik te kijken. Denk aan grillen, flamberen of misschien zelfs confituren. Het is een friszoete op zichzelf staande tomaat, waar we op de Fruit Logistica al veel leuke respons op hebben gekregen."

"In België zal men misschien niet zo snel overstappen naar de Frieda verpakking. We blijven dan uiteraard ook de tomaatjes in private label voeren waar er vraag naar is. Echter exporteren we richting heel Europa, waardoor we proberen hiermee klanten te bereiken die we nog niet bereikt hebben. Ze een verpakking aanbieden die niet per se private label is, maar ze wel kunnen tentoonstellen op bijvoorbeeld beurzen. Op de afgelopen beurs hebben we van over heel Europa respons gehad en zien we dat er interesse is. Nu is het zaak om dit weer verder te ontwikkelen", besluit Tom.

Voor meer informatie:
Tom Verdonck
Tomeco
tom.verdonck@tomeco.be
www.feelgoodtomatoes.com

Coöperatie Hoogstraten
Loenhoutseweg 59
2320 Hoogstraten, België
+32 33 40 02 11
info@hoogstraten.eu
www.hoogstraten.eu