"Telers spelen een belangrijke rol in onze voedselvoorzieningsketen. Ons doel is om tools aan te bieden, maar ook om fundamenteel te veranderen hoe gewassen worden beheerd. Daardoor wordt het werk van telers winstgevender, duurzamer en aangenamer," vertelt Darryn Keiller, oprichter en CEO van WayBeyond.
Op de Fruit Logistica onthult het bedrijf hun nieuwe merkidentiteit en strategische focus. Daarmee willen ze telers versterken met nieuwe technieken en inzichten voor beter gewasbeheer.
"De stijgende teeltkosten en het veranderende klimaat maakt dat de tuinbouwsector datagestuurde gewasbeheeroplossingen nodig heeft. We willen agronomische data voor iedereen toegankelijk, tijdig en bruikbaar maken. Daarbij maakt het niet uit of telers veel of weinig techniek gebruiken," vertelt Darryn.
FarmRoad, de gewasbeheersoftware van WayBeyond, maakt gebruik van een sensornetwerk, AI en expertise in plantwetenschappen. Het doel is om bedrijfsgegevens samen te brengen, de gezondheid van planten te beheren en de opbrengst te maximaliseren. Dit zorgt voor een verandering naar geïntegreerde, datacentrische gewasbeheer. Daardoor kunnen telers betere beslissingen nemen en gewasresultaten verbeteren.
WayBeyond richt zich nu meer op zaadproducenten en grootschalige telers. Bayer Crop Science, Perfection Fresh of Azura Group zijn al bekend met het merk. De merkwijziging moet de klantbetrokkenheid verbeteren en ervoor zorgen dat telers kunnen profiteren van digitale agronomie.
"Modern gewasbeheer gaat verder dan opbrengst; het gaat over de efficiëntie en duurzaamheid van tuinbouw", vertelt Darryn.
WayBeyond is aanwezig op de Fruit Logistica in Hal 3.1, Stand C-30, op 7-9 februari 2024.
Voor meer informatie:
WayBeyond
linkedin.com/company/waybeyond-limited
www.waybeyond.io