Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Italië zou een voorbeeld moeten nemen aan Nederland
Het Italiaanse systeem, bestaande uit kleine en grote bedrijven, zou naar het Nederlandse model moeten kijken. De Nederlanders zijn meesters op het gebied van logistiek. De aanwezigheid van twee grote havens zorgt ervoor dat de Nederlanders maximaal rendement kunnen behalen.
"Tegenwoordig is het voor een groothandelsmarkt een grote uitdaging zich goed in de markt te zetten en naar mijn mening kan dit maar op één manier: het moet zichzelf organiseren om nieuwe markten te bereiken." Dat zei Renzo Piraccini, directeur van MacFrut, tijdens de viering van het 25-jarig bestaan van de groothandelsmarkt van Padova (MAAP).
Fabio Massimo Pallottini, directeur van Italmercati, sprak ook tijdens het evenement: "We zijn heel blij dat de MAAP nu ook deel uitmaakt van onze grote familie. De wederzijdse competenties zullen ons hele systeem laten groeien. Het is noodzakelijk om te weten hoe we de Europese markten moeten aanpakken en men moet begrijpen dat investeren in structuren van de publieke markt een voordeel is voor alle consumenten."
Valentino Di Pisa, directeur van Fedagro Mercati, voegde eraan toe dat het inlijven van MAAP binnen Fedagro een meerwaarde is."En op weg naar Europese integratie en groei kunnen we met Italmercati gezamenlijk deze weg bewandelen."
Luca Lanini, professor aan de Katholieke Universiteit van Piacenza, sprak over logistiek: "Een markt heeft een grote verantwoordelijkheid, het is het venster naar de consument die kwaliteit eist. Maar groothandelaren moeten weten hoe ze verder kunnen kijken en denken op de markten van het Oosten. Het is niet onmogelijk om het te realiseren, maar we hebben een totale digitalisering van de toeleveringsketen nodig voor de traceerbaarheid en de uitwisseling van gegevens tussen bedrijven."
Contact: MAAP – Mercato AgroAlimentare Padova Corso Stati Uniti, 50 35127 Padova (PD) - Italië Tel.: (+39) 049 869 2111 Fax: (+39) 049 870 3014 Email: f.cera@maap.it Web: www.maap.it